انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد

انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد

در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته، برخی از داوطلبان در فرم انتخاب رشته نهایی خود در سایت این سازمان با عنوان انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد و یا قبولی ذخیره دانشگاه آزاد روبه رو می شوند. این عبارت به معنای این است که رتبه و تراز این داوطلب به رتبه و تراز نفر آخر قبولی بسیار نزدیک است و می تواند شانس دوباره ای برای پذیرش در دانشگاه آزاد داشته باشد.اما قبولی قطعی را شامل نمی شود. برای اطلاع کامل از شرایط قبولی ذخیره دانشگاه ازاد اسلامی می توانید به نکات زیر توجه نمایید.

قبولی ذخیره دانشگاه آزاد به چه معنا است؟

در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته توسط دانشگاه آزاد اسلامی برخی از داوطلبان در کنار یک کد رشته ای که در انتخاب رشته وارد نموده اند؛ با عنوان ذخیره مواجه می شوند. این عنوان در اصل نوعی از تکمیل ظرفیت برای صندلی های خالی این دانشگاه درنیمسال اول تحصیلی است که فرد در صورتیکه ظرفیت این رشته خالی بماند و دانشجویان دیگری که پذیرفته شده اند برای انتخاب رشته اقدام نکنند؛ این افراد ذخیره می توانند مدارک خود را برای ثبت نام قطعی به دانشگاه ارائه دهند.

  اعتراض به انتخاب رشته دانشگاه آزاد فایده دارد؟

انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد به معنای قبولی قطعی نیست!!!

نکته ای که وجود دارد این افراد رشته ای را به صورت قطعی پذیرفته نشده اند و فقط شانس قبولی در کد رشته و دانشگاه ذخیره را دارند. اما این به معنای قبولی قطعی نیست بلکه باید چند روز پس از اعلام نتایج صبر کنند و در صورتی که ظرفیت خالی برای آنان وجود داشته باشد، مسئولین دانشگاه با آنها تماس می گیرند تا برای ثبت نام مراجعه نمایند

و اگر بعد از چند روز نتیجه ای حاصل نشد این افراد باید در تکمیل ظرفیت نیمسال دوم شانس خود را برای ورود به دانشگاه و رشته مورد نظر امتحان نمایند.

ذخیره دانشگاه آزاد

چند نکته بسیار مهم در انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد

1- این قبولی در لیست ذخیره ها با تکمیل ظرفیت متفاو تاست چرا که تکمیل ظرفیت در نیمسال دوم تحصیلی اتفاق می افتد و مهم تر از همه نیاز به انتخاب رشته مجدد و بررسی مجدد توسط سیستم آموزشی دانشگاه را دارد. و داوطلب می تواند دوباره از بین کد رشته های موجد حق انتخاب داشته باشد. اما ذخیره دانشگاه آزاد یعنی فقط در یک کد رشته شاس دارد و باید منتظر اطلاع رسانی از سمت دانشکده خود باشد. و همچنین ترم ورود او به دانشگاه نیمسال اول تحصیلی خواهد بود.

2- قبولی در لیست ذخیره دانشگاه آزاد به این معنی است که فرد در هیچ یک از انتخاب خود شانس قبولی نداشته است و اکنون در این کد رشته خاص اگر ثبت نام از جانب افراد دیگر صورت نگیرد، فرد می تواند شانس ورود به دانشگاه داشته باشد.

3- افرادی که در فرم انتخاب رشته نهایی آنها با عنوان ذخیره رو به رو شده اند در صورت تمایل به تحصیل در ان رشته و دانشگاه می توانند به صورت حضوری به آن دانشگاه مراجعه نمایند و تمایل خود را اعلام نمایند و اگر ظرفیت خالی وجود داشته باشد از آنها ثبت نام به عمل می آید.

4- مهلت زمان مراجعه و ثبت نام در کد رشته ذخیره در نیمه اول مهر ماه می باشد و در صورتی که داوطلب اقدامی انجام ندهد و در تاریخ مقرر به صورت حضوری به دانشگاه مربوطه مراجعه نکند به منزله انصراف او از تحصیل در کد رشته ذخیره می باشد و باید در تکمیل ظرفیت بهمن ماه شرکت کند و یا یک سال دیگر برای کنکور مطالعه نماید.

پرسش و پاسخ متداول:

4- مهلت زمان مراجعه و ثبت نام در کد رشته ذخیره در نیمه اول مهر ماه می باشد و در صورتی که داوطلب اقدامی انجام ندهد و در تاریخ مقرر به صورت حضوری به دانشگاه مربوطه مراجعه نکند به منزله انصراف او از تحصیل در کد رشته ذخیره می باشد و باید در تکمیل ظرفیت بهمن ماه شرکت کند و یا یک سال دیگر برای کنکور مطالعه نماید.

  در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تراز مهم است یا رتبه؟

پرسش و پاسخ متداول:

1- آیا در زمان قبولی ذخیره دانشگاه آزاد می توانیم الویت بندی خودمان را تغییر دهیم؟
پاسخ: حیر بلکه اگر قبولی شما قطعی شود در همان کد رشته و واحد دانشگاهی خواهد بود که به عنوان ذخیره پذیرفته شده اید. 
2- فرصت برای ثبت نام در ذخیره دانشگاه آزاد چه قدر است؟
پاسخ : در کنکور سال 1400 داوطلبان ذخیره باید از تاریخ 4مهر ماه تا تاریخ 10 مهر ماه برای ثبت نام به واحد دانشگاه مورد نظر مراجعه می کردند. اما در سال های بعد توسط دانشگاه ازاد مهلت ثبا نام داوطلبان ذخیره اعلام می شود
3- معنای ذخیره در انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟
پاسخ: معنای ذخیره یعنی شما در هیچ یک از انتخاب هایی که در فرم انتخاب رشته خودتان وارد نموده اید، شانس قبولی نداشته اید و احتمالا می توانید در صورت وجود ظرفیت وارد کد رشته ذخیره بشوید.

انتخاب رشته دکتر پرتوی

 

 

 

 

3/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *