انتخاب رشته دانشگاه امام صادق

انتخاب رشته دانشگاه امام صادق

در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری خیلی از داوطلبان علاقه مند در مورد نحوه انتخاب رشته دانشگاه امام صادق سوالات بسیاری می پرسند. این مقاله برای پاسخ گویی  به تمامی داوطلبانی است که می خواهند در این دانشگاه پذیرفته شوند و تحصیل کنند.

دانشگاه امام صادق نیازی به کنکور سراسری ندارد!!!

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از دانشگاه امام صادق کاملا جدا از کنکور سراسری می باشد و نحوه ثبت نام و پذیرش و انتخاب رشته آن نیز متفاوت است. برای قبولی در این دانشگاه ثبت نام جداگانه از کنکور سراسری لازم است و خود دانشگاه سنجش علمی و عقیدتی داوطلبان را بر عهده دارد. همچنین لیست رشته های دانشگاه امام صادق در فرم 150 تایی انتخاب رشته کنکور سراسری وارد نمی شود.

حال قرار است در مورد این دانشگاه عجیب اما کاملا علمی که دانشجویان با سوادی را به جامعه تحویل می دهد کامل صحبت کنیم.

دانشگاه امام صادق

ثبت نام دانشگاه امام صادق

در زمان ثبت نام کنکور سراسری، در فرم ثبت نام گزینه ای وجود دارد در ارتباط با علاقه مندی شرکت در دانشگاه امام صادق . اما علامت زدن این آیتم در زمان ثبت نام کنکور سراسری به معنای ثبت نام قطعی نیست. بلکه علاقه مندان باید وارد سایت دانشگاه امام صادق شوند و در سایت خود دانشگاه فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.

  ثبت نام کنکور سراسری 1400

نحوه پذیرش در دانشگاه امام صادق

بعد از ثبت نام در سایت دانشگاه، تیم تحقیقاتی دانشگاه وارد عمل می شود و در مورد اطلاعات شخصی شما و محل زندگی شما تحقیقات لازم را به عمل می آورد تا مشخص شود که آیا شرایط لازم برای دعوت به مصاحبه را دارید را خیر . که شرایط عقدتی و سیاسی در این دانشگاه بسیار مطرح است. رعایت پوشش اسلامی مخصوصا چادر برای دختر خانم ها و تعهد به ولایت فقیه و نظام جهموری اسلامی ایران نیز یکی دیگر از شرایط اولیه لازم برای پذیرش این دانشگاه می باشد.

سپس پس از تحقیقات میدانی اولیه اگر شرایط کافی را دارا بودید، درتیرماه و یا اوایل مرداد از شما برای مصاحبه دعوت به عمل می آید که هم شامل مصاحبه سیاسی و عقیدتی است و هم شامل آزمون علمی

اگر در این آزمون و مصاحبه پذیرفته شوید شما دانشجو این دانشگاه خواهید بود و حال می توانید برای انتخاب رشته اقدام نمایید.

شرایط ثبت نام دانشگاه امام صادق

انتخاب رشته دانشگاه امام صادق

همانطور که قبلا نیز اشاره کردم، انتخاب رشته دانشگاه امام صادق با کنکور سراسری متفاوت  است چرا که رشته های این دانشگاه بسیار محدود می باشد. بنابراین پس از پذیرش نهایی انتخاب رتشته در داخل دانشگاه صورت می گیرد.

رشته های ارائه شده در دانشگاه امام صادق

این دانشگاه برای خواهران رشته های کارشناسی در زمینه 1- فقه و حقوق اسلامی 2- فلسفه و کلام اسلامی 3- معارف اسلامی و علوم تربیتی 4- حقوق،  رشته های دانشگاهی را ارئه می دهد.

اما برای واحد پسران رشته های دانشگاهی دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته می باشد. یعنی نیازی به آزمون کارشناسی ارشد نیست و بلافاصله بعد از کارشناسی در همان رشته می توانند ادامه تحصیلی دهند که این رشته ها عبارتند از :

1- فقه و مبانی حقوق

2- فلسفه و کلام اسلامی

3- علوم قران و حدیث

4- معارف اسلامی و اقتصاد

5- حقوق خصوصی

6- حقوق جزا

7- حقوق عمومی

8- معارف اسلامی و علوم سیاسی

9- معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

10- معارف اسلامی و مدیریت با گرایش های بازرگانی، مالی، صنعتی، دولتی و سیاست گذاری

  همه چیز در مورد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام صادق

نکته !!!

قوانین پذیرش در دانشگاه امام صادق کاملا منحصر به فرد است و برای ورود به این دانشگاه باید شرایط زیر را داشته باشید:

1- متولد سال 1381 و بعد از آن ( یعنی محدودیت سنی برای ورود به این دانشگاه را خواهید داشت) همچنین خدمت سربازی نیز تاثیری در افزایش محدودیت سنی ندارد.

2- شرکت در آزمون سراسری و دیپلم یکی از رشته های نظری ( تجربی، ریاضی، انسانی)

3- ضرایب دروس در کنکور سراسری در دروس عمومی عبارتند از ادبیات با ضریب 4 عربی با ضریب 4 دینی با ضریب 4 و زبان با ضریب 2

4- دانشجویان دانشگاه امام صادق، در طول مدت تحصیل خود زبان انگلیسی و فرانسه و عربی را به طور کامل آموزش می بینند.

5- معدل کتبی دیپلم در پذیرش دانشجویان تاثیر دارد.

6- قبولی در دانشگاه امام صادق در قبولی کنکور سراسری تداخلی ایجاد نمی کند و بین دانشگاه سراسری و امام صادق حق انتخاب خواهید داشت.

7- دانشگاه امام صادق دارای آزمون شفاهی با ضریب دروس عمومی که گفته شد و ضریب دروس اختصاصی مطالبق کنکور سراسری برای پذیرش دانشجو برگزار می کند. که در زمان آزمون باید مدارک شخصی و تحصیلی خود را به همراه داشته باشید.

8- مدت زمان تحصیل برای آقایان معادل خدمت سربازی محسوب می شود.

9- دانشجویان این دانشگاه از کمک هزینه های مالی برای تحصیل برخوردار هستند و پس از پایان تحصیل نیز می توانند وارد بازار کار شوند

10- تحصیل در دانشگاه اما م صادق هزینه ای ندارد و تمامی دوره ها روزانه می باشند.

11- واحد داانشگاهی دختران از پسران جداگانه است اما در هر دو جنسیت پذیرش دانشجو دارند.

12- برای ثبت نام می توانید به سایت دانشگاه امام صادق http://gzn1.isu.ac.ir   مراجعه نمایید و سپس اطلاعات شخصی و مدارک خود را در این سایت برای ثبت نام وارد نمایید که برای خرید کارت اعتباری مبلغ 18000 تومان باید پرداخت نمایید.

انتخاب رشته دکتر پرتوی

 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *