بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی

بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی

آگاهی از بارم بندی دروس برای امتحانات نهایی کمک زیادی به برنامه ریزی برای شب های امتحان می کند. در مقالات قبلی در مورد بارم بندی امتحانات داوطلبان رشته تجربی صحبت کردیم و در این مقاله نیز قصد داریم تا بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی را را مطرح کنیم تا دانش آموزان پایه دوازدهم رشته ریاضی بتوانند به کمک مشاور خود در زمان امتحانات برنامه ریزی مناسبی برای آمادگی در امتحانات نهایی و برای جمع بندی کنکور داشته باشند. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت درس به درس میزان نمره ای که از هر مبحث مطرح می شود را بیان کنیم.

بارم بندی دروس دوازدهم ریاضی

این رشته دارای 4 کتاب عمومی شامل ادبیات فارسی، زبان عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی می باشد که ادبیات دارای 18 درس، عربی 4 درس، دینی 10 درس و زبان 3 درس می باشد. حجم این دروس خیلی زیاد نیست و در مدت زمان امتحانات به خوبی می توان آن را جمع بندی کرد.

اما دروس اختصاصی شامل درس حسابان که دارای مباحث مهمی در کنکور سراسری است. همچنین درس فیزیک با 6 درس که سوالات فصل های 3 تا 6 در روز کنکور کاملا قابل پاسخ گویی است.

همچنین دروس هندسه و گسسته نیز مباحث اصلی و کلیدی را شامل می شود اما سخت ترین کتاب دروس تخصصی بچه های ریاضی درس شیمی با 4 فصل کاملا متفاوت از شیمی پایه می باشد که مسلما برای کسب نمره و درصد خوب باید برای آن زمان کافی قرار داد.

  بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی

اما حال بررسی کنیم بارم بندی هر مبحث در هر امتحان نهایی رشته ریاضی را در پایه دوازدهم :

ادبیات فارسی

نیازی ندارد که در این درس شما بخواهید تمامی آرایه ها و نکات متن کتاب درسی را مسلط باشید. فقط کافی است تمرینات مربوط به هر قلمرو را به خوبی بدانید.

ادبیات فارسی

برای کسب نمره خوب در درس ادبیات فارسی حداقل نیاز به 12 الی 15 ساعت مطالعه می باشد. همچنین می توانید برای کسب مهارت در کنکور سراسری نیز هر روز تست های ثابت برنامه ارایه و قرابت و لغت و املا کار کنید .

زبان عربی

حتما در این درس مراقب ترجمه جمله های کتاب درسی باشید. گاهی از یک تمرین که به عنوان تمرین قواعد در کتاب مطرح شده است، به عنوان تمرین ترجمه سوال مطرح می شود. مطالعه لغات از عربی به فارسی و فارسی به عربی کاملا لازم و واجب می باشد

زبان و ادبیات عرب

دین و زندگی

درس 1تا 7 مخصوص امتحانات ترم اول می باشد. از این رو بارم بندی کمتری را به خود اختصاص می دهد. اما در این درس کد گذاری بین آیات و متن می تواند به عدم فراموشی مطالب کمک کند.

همچنین توجه به جزییات کتاب درسی نیز اهمیت دارد و یکی از راهکار های تسلط کامل بر متن کتاب درسی، طرح سوال از جزییات کتاب درسی توسط دانش آموزان می باشد.

دین و زندگی

زبان انگلیسی

یکی از سخت ترین دروس نهایی در امتحانات پایان ترم این درس می باشد. بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی در درس زبان این را نشان می دهد که دانش زبانی از مطالعه کتاب درسی بیشتر اهمیت دارد.

از این رو در درس زبان انگلیسی باید مهارت های زبانی خود را تقویت کنید تا بخواهید فقط به تمرین های کتاب درسی بسنده کنید.

حل حداقل 5 سری از سوالات نهایی سال های قبل بسیار می تواند به افزایش این مهارت زبانی کمک کند.

زبان انگلیسی

هندسه تحلیلی

کتاب هندسه تحلیلی سال دوازدهم به نسبت کتاب هندسه دهم و یازدهم مفاهیم قابل درک تری دارد. برای همین اگر به خوبی بر تمرینات و تست های این کتاب مسلط باشید هم نمره خوبی در امتحانات نهایی کسب می کنید و هم در کنکور سراسری  می توانید به سوالات مطرح شده از این کتاب پاسخ دهید.

بارم بندی این درس شامل :

1- درس اول که مخصوص امتحانات ترم اول می باشد 4نمره

2- درس دوم تا صفحه 46 مخصوص امتحانات ترم اول است که 3 نمره بارم بندی دارد.

3- درس دوم از صفحه 46 به بعد دارای 5نمره در بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی دارد.

4- درس سوم نیز به تنهایی در امتحانات خرداد ماه دارای 8نمره می باشد.

  برنامه ریزی امتحان نهایی دوازدهم

گسسته

این کتاب را برای اولین بار در سال دوازدهم دانش آموز رشته ریاضی آموزش می بینند  و درجه سخت تر کتاب آمار و احتمال می باشد. از این رو برای درس گسسته بارم بندی ها به شکل زیر می باشد. برای نتیجه خوب در امتحانات نهایی حتما باید تمرینات کتاب درسی را بار ها و بارها حل کنید تا مفاهیم سخت آن بتواند برای شما به خوبی در حافظه قرار بگیرد.

این درس نیز مانند هندسه تحلیلی در فصل 2 به دو قسمت ترم اول و ترم دوم تقسیم بندی می شود .

1- فصل اول 5نمره

2- فصل دوم تا صفحه 42 که مخصوص ترم اول می باشد 2 نمره و از صفحه 42 به بعد 5نمره دارد.

3- فصل سوم نیز دارای بارم بندی 8 نمره ای در امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی می باشد.

حسابان

اصلی ترین درس داوطلبان رشته ریاضی درس حسابان است که اتفاقا بارم بندی کاملا مشخص و مقبولی دارد که به شرح زیر می باشد اما باید تمرینات کتاب را به خوبی تیپ بندی کنید و حتما تمرینات بیشتر و متنوع تری را از کتاب های شب امتحان خیلی سبز کار کنید.

فصل اول تابع 2/5 نمره

فصل دوم مثلثات 2 نمره

فصل سوم حد و پیوستگی 2/5 نمره

فصل چهارم مشتق 7 نمره

فصل پنجم کاربرد مشتق  6 نمره

کتاب ریاضی و بارم بندی

فیزیک

فیزیک دانش آموزان رشته ریاضی به نسبت رشته تجربی دارای فصول و مباحث بیشتری است از این رو بارم بندی آن کاملا با رشته تجربی متفاوت می باشد .

همانطور که می دانید فصل اول و دوم  و سوم تا نیمه های آن  مخصوص امتحان ترم اول می باشد که بارم بندی فصل اول 3/75نمره، فصل دوم 4 نمره، فصل سوم نیز مانند فصل اول 3/75 و فصل چهارم 3/25 ، فصل پنجم 2/75  و فصل آخر نیز 2/5 نمره دارد.

برای این درس علاوه بر مسائل بر متن کتاب درسی نیز مسلط باشید تا بتوانید سوالات مربوط به جای خالی و پاسخ کوتاه را به خوبی پاسخ دهید و همچنین حتما آزمایش کنید های کتاب درسی را مرحله به مرحله یاد بگیرید.

شیمی

شیمی

علی رغم سایر دروس، درس شیمی در دروس ترم اول دارای بارم بندی بیشتری هستند اما بهتر است برنامه ریزی خود را به نحوی طراحی کنید که در ابتدا دروس 3و4 را مطالعه کنید چون مسلما زمان یادگیری فصل 3و4 به نسبت فصل 1و2 که یک بار در امتحانات ترم اول آنها را پشت سر گذاشته اید، کمتر بوده است.

سایر کتاب های رشته ریاضی

علاوه بر دروس تخصصی و دروس عمومی سال دوازدهم دارای برخی کتاب های درسی دیگری مثل سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی می باشد که بارم بندی این دروس نیز طبق جدول زیر است :

سلامت و بهداشت

1) فصل اول درس 1 (1نمره)

2) فصل دوم درس 3 (3/5 نمره)

3) فصل چهارم درس 8و10 هر کدام (2نمره )

4) فصل پنجم درس 11و12 هر کدام ( 2 نمره)

5) فصل ششم درس 13و14 هر کدام (2 نمره)

سوالات نهایی این درس بسیار سخت اما مطالعه آن علی رغم تصور زمان بر نیست و اگر در برنامه ریزی به خوبی برای آن زمان گذاشته شود، می توان به یک نمره خوب دست پیدا کرد.

هویت اجتماعی

این درس برای مجموع دروس ترم اول در کل 5 نمره در نظر گرفته است و دروس نیمسال دوم یعنی از درس ششم تا دهم هر فصل دارای 3 نمره بارم بندی می باشد.

 سخن اخر

حتما سعی کنید در زمان امتحانات نهایی هم برای کسب معدل بالای 18 و هم جمع بندی دروس پایه دوازدهم برای کنکور سراسری از یک برنامه ریزی دقیق استفاده کنید که بنا بر میزان تسلط و یادگیری شما طراحی شود. از این رو نیاز به مشاوری با تجربه در زمینه برنامه ریزی می باشد و همچنین می توانید از برنامه ریزی درسی ارزان قیمت گروه آموزشی دکتر پرتوی استفاده نمایید.

مسلما توجه به بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی در سبک برنامه ریزی برای مطالعه دروس بسیار تاثیر می گذارد و می تواند به اولویت بندی مطالعه شما کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید روی تصویر زیر کلیک نمایید.

برنامه ریزی اقتصادی ماه پایانی کنکور

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *