تدریس خصوصی شیمی

تدریس خصوصی شیمی

درس شیمی یکی از دروس سخت و حساس در دوره دوم دبیرستان می باشد. انتقال مفاهیم در درس شیمی بسیار حساس است و از همه مهم تر حل مسائل متنوع در این درس می باشد. مسلما یک معلم خصوصی خوب در درس شیمی باید روی تمامی مباحث کتاب درسی مسلط باشد. در درس شیمی اصول مهمی باید مورد توجه قرار بگیرد.  در جلسات تدریس خصوصی شیمی حتما از معلم خود بخواهید که نکات زیر را به شما آموزش دهد:

نحوه مطالعه درس شیمی :

در کنار کلاس های خصوصی مهم است که بدانید شیمی را چگونه مطالعه کنید و با چه روشی بخوانید .مطالعه درس شیمی به 2 بخش تقسیم می شود، 1-بخش خواندنی که باید مطالب کتاب درسی را ردپا گذاری کنید و خلاصه نویسی خوبی از بخش های خواندنی داشته باشید. به همراه این موضوع که در مطالعه شیمی توجه به واکنش ها، جدول تناوبی، شکل ها و نمودار ها و رنگ مواد شیمیایی بسیار مهم است.

بخش دوم که حل مسائل می باشد که لازم است مسائل را تیپ بندی کنید . یعنی روش حل هر مسئله را بیابید و در همان تیپ شروع به تمرین کنید. مثلا مبحث بازده درصدی به چند شکل ممکن است طراحی شود. و برای حل هر مسئله باید از چه روشی پیش برویم. تیپ بندی مسائل یادگیری شما را دو چندان می کند.

جدول تناوبی

آموزش جدول تناوبی :

جدول تناوبی پایه و اساس درس شیمی می باشد تقریبا حل کردن هر سوالی به میزان تسلط بر مباحث درس شیمی بر می گردد. برای همین یک معلم خصوصی شیمی خوب و توانا باید با استفاده از روش های کدینگ بتواند به خوبی عناصر و خواص و تریتب آنها را به دانش آموز آموزش دهد.

ارائه جزوه کامل و دقیق :

معمولا کتاب های تست خوب موجود در بازار اعم از خیلی سبز و مبتکران درسنامه های خیلی حجیمی دارند که مطالعه آنها زمان بر می شود در اصل یکی از دلایلی که داوطلبان اقدام به گرفتن معلم خصوصی شیمی می کنند، مفاهیم طولانی ان می باشد. برای همین یک دبیر شیمی خوب و متخصص باید یک جزوه کم حجم اما کامل در زمینه این درس به داوطلبان کلاس های خصوصی خود ارائه دهد.

نظم در برگزاری جلسات:

یک دبیر منظم و خوش خلق یادگیری را بالا می برد. برای همین است که دکتر پرتوی در انتخاب دبیران خود حتما موضوع ارتباط با دانش اموزان و منظم بودن را رعایت می کنند.

هزینه مناسب:

با توجه به شرایط اقتصادی اکنون جامعه، استفاده از دبیران کارآمد با هزینه های مناسب کاری بس دشوار شده است. اما همکاری با گروه آموزشی دکتر پرتوی نشان داده است که از دبیران رسمی آموزش و پرورش  و دبیران باسابقه با هزینه های مناسب استفاده می نمایند.

امکان برگزاری جلسه به صورت حضوری و آنلاین:

یکی از ویژگی های انتخاب یک دبیر خوب ای است که بتواند به صورت آنلاین نیز مفاهی مرا انتقال دهد. معمولا جلسات تدریس خصوصی شیمی به صورت آنلاین هزینه کمتری در بر دارد.

هزینه معلم خصوصی شیمی :

معمولا هزینه کلاس های خصوصی امروزه سر به فلک می کشداما می توانید با انتخاب هوشمند در گروه آموزشی برای هر جلسه 90 دقیقه ای تدریس به صورت آنلاین و یا حضوری هزینه ای حدودا 250هزار تومان به بالا پرداخت کنید. اما مطمئن باشدی که دبیری با سابقه و دارای تحصیلات مرتبط با تجربه کاری بالا و فن بیان عالی برای شما ارسال می شود.

  روش مطالعه درس شیمی

ویژگی دبیران گروه آموزشی پرتوی در تدریس درس شیمی :

همانطور که مطرح شد درس شیمی دارای حساسیت بالایی در تدریس می باشد. ماهیت دوگانه مطالعه – تمرینی این درس، تدریس را سخت و پیچیده می کند.برای همین باید از دبیری استفاده کرد که امتحان خود را در زمینه اموزش و یادگیری پس داده باشد. ویژگی دبیران برتر گروه آموزشی پرتوی عبارتند از :

  • تحصیلات ارشد  و دکتری در زمینه شیمی
  • دانشجویان دانشگاه های سراسری تهران
  • سابقه تدریس 15 سال به بالا در شیمی دبیرستان
  • فن بیان عالی و برقرار ارتباط موثر با دانش آموز
  • منظم و وظیفه شناس
  • مولف کتاب و یا دارای جزوات خلاصه و کامل
  • برگزاری بیش از 1000جلسه تدریس خصوصی در سال های کاری
  • دبیران مدارس برتر تهران
  تدریس خصوصی آنلاین

چگونه دبیران خود را انتخاب کنیم ؟

به جای آنهک مشخصات دبیران را برای شما قرار دهیم و شما بخواهید با معیارهای خودتان دبیر را اتناخب کنید، کار اصولی نمی باشد. چرا که انتخاب دبیر بستگی به سطح دانش آموز، هزینه ای که میخواهد بکند، ویژگی های شخصیتی دانش آموز، محدوده سکونت او … بستگی دارد. برای همین انتخاب دبیر برای شما توسط دکتر پرتوی اتفاق می افتد که دبیری مناسب با بودجه، ویژگی های شخصیتی و درسی شما انتخاب شود.

چگونه برای داشتن معلم خصوصی شیمی اقدام کنیم ؟

اگر می خواهید از دبیران گروه اموزشی پرتوی استفاده کنید، لازم است از طریق واتس اپ با ما در ارتباط باشید و نام و مقطع خود را برای ما ارسال کنید تا سپس دکتر پرتوی با شما تماس حاصل نمایند و سپس بر اساس ویژگی های مطرح شده برای شما بهترین دبیر را انتخاب کنند.

تفاوت در دبیر نیست بلکه تفاوت در نحوه ارائه خدمات است!!!!

دبیرانی که به صورت خصوصی در تهران تدریس می کنند، مشخص می باشند و مسلما در آموزشگاه ها و موسسات مختلفی مشغول به کار هستند. پس مسلما دبیران موسسات مختلف یکی هستند اما تفوات در دبیر شیمی نیست بلکه تفاوت در این است که موسسه تدریس خصوصی بنا به بودجه، سلیقه و سطح و ویژگی های شخصیتی شما دبیر مناسب را انتخاب کند. تفاوت در پیگیری برگزاری جلسات توسط موسسه تدریس خصوصی است. همچنین تفوات در نحوه پرداخت هزینه می باشد که گروه آموزشی پرتوی بر خلاف سایر موسسات آموزشی هزینه کلاس های خصوصی را به صورت تک جلسه دریافت می کتد تا حسن نیت و کیفیت خود را به شما ثابت کند. برای شرکت در جلسات تدریس خصوصی شیمی لازم نیست که هزینه 5یا 10 جلسه را یکچا پرداخت کنید بلکه به صورت تک جلسه تک جلسه پیش می روید  تا هر زمان که مد نظر داشتید از تدریس خصوصی استفاده کنید و همیشه کیفیتی مانند کیفیت روز اول را تجربه کنید.

تعداد تست مورد نیاز برای شیمی :

برای درس شیمی در هفته باید بین 200الی 250 تا تست کار کنید که از میزان باید 50عدد آن به تست های مطرح شده از متن کتاب درسی و مابقی به تست های مسئله پرداخته شود. مسائل شیمی تمرین محور است و با مطالعه کتاب و جزوه و درسنامه نمی توانید بر آن مسلط شوید. برای همین موضوع حتما باید در درس شیمی برای تسلط بر تست ها به روش تیپ بندی در هفته تست آموزشی کار کنید. یعنی در ابتدا لازم نیست که با اطلتعات خودتان به تست زنی بپردازید. بلکه با کمک کتاب و جزوه و پاسخ نامه تست بزنید تا کاملا بر روی مطالب کتاب درسی مسلط شوید.

بهترین منبع مطالعاتی برای درس شیمی :

اگر می خواهید یک منبع تستی خوب داشته باشید، کتاب خیلی سبز را به شما توصیه می کنم. این کتاب به نسبت رقیب خود یعنی انتشارات مبتکران درسنامه بهتر و منظم تری دارد. تست های ان طبقه بندی شده تر می باشد و از همه مهم تر پاسخ نامه روان تر با توضیحات کامل تری دارد. اما اگر می خواهید درس شیمی را در حد امتحانات مدرسه و پایان ترم یاد بگیرید.کتابهای شب امتحان خیلی سبز را به شما توصیه می کنم که نمونه سوالات تشریحی را شامل می شود.

ساعت مطالعه درس شیمی :

برای درس شیمی اگر در رشته تجربی تحصیل می کنید در هفته بین 6الی 7 واحد 75 الی 90 دقیقه ای در برنامه ریزی های خود در نظر بگیرید. اما اگر دانش آموز رشته ریاضی هستید میزان مطالعه شما در هفته باید چیزی حدودا بین 4بازه مطالعه 75الی 90 دقیقه ای باشد.

ضریب درس شیمی در کنکور سراسری :

درس شیمی برای رشته ریاضی دارای ضریب 6 می باشد البته اگر متقاضی قبولی در رشته های شیمی و یا مهندسی شیمی هستید ضریب این درس برای شما 9 می شود . در رشته تجربی هم برای داوطلبان زیر گروه 1 یعنی علاقه مندان به رشته های پزشکی و پیراپزشکی ضریب 9  و برای علاقه مندان به زیر گروه 2 رشته های داروسازی و شیمی ضریب 12را دارا می باشد که در برنامه ریزی های باید مورد توجه قرار بگیرد.

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *