محاسبات سریع رشته فنی و حرفه ای

محاسبات سریع رشته فنی و حرفه ای

معمولا رشته های نظری مورد نظر همه مدرسان و مشاوران کنکور قرار می گیرد. اما رشته های فنی حرفه ای و کاردانش نیز جزو رشته های پرطرفداری هستند که در سال های اخیر در آمد و بازار کار خوبی پیدا کرده اند. برای همین درصدد برآمدیم تا مهارت محاسبات سریع رشته های فنی و حرفه ای را آموزش دهیم که علاوه بر آنکه مناسب دانش آموزان رشته های ریاضی و تجربی و انسانی است، برای داوطلبان رشته های فنی و حرفه ای نیز بسیار مفید عمل کند.

محاسبات سریع ریاضی فنی و حرفه ای

محاسبات سریع ریاضی در هنرستان چه کاربردی دارد؟

متاسفانه نظام آموزشی ما دانش آموزانی را که از لحاظ درسی عملکرد ضعیفی دارند را مجبور به انتخاب رشته در شاخه هنرستان و فنی و حرفه ای می کند. معمولا نمره پایین درس ریاضی در امتحانات نهایی سال نهم دانش آموزان به سمت رشته های هنری روانه می شوند . غافل از اینکه در دروس تخصصی رشته های هنرستان و فنی حرفه ای نیز ریاضیات و عملیات های ریاضی زیادی به چشم می خورد.

اما عملکرد این دانش آموزان در حل مسائل ریاضی ضعیف می باشد. برای همین دوره محاسبات سریع ریاضی می تواند بسیار کاربردی باشد و به دانش آموزان فنی و حرفه ای کمک کند که مسائل دارای محاسبات ریاضی را با دقت و سرعت بالاتری حل کنند.

مسئله محاسبات ریاضی رشته فنی حرفه ای

این مثال یکی از تمرینات کتاب درسی محاسبات فنی تخصصی در رشته فنی و حرفه ای است. کاربرد محاسبات سریع ریاضی در این جا مشخص می شود که فقط در دروس این رشته، کتاب های تخصصی برای حل محاسبات وجود دارد. اگر بخواهید این مسئله را به ورش های عادی ضرب و تقسیم کنید حدودا باید بین 60 الی 75 ثانیه زمان بگذارید و فرصت محدود نیز موجب بی دقتی در حل مسائل می شود. برای همین موضوع در این بخش با استفاده از تکنیک های ذهنی محاسبات می توانید این مسئله را در 10 ثانیه حل کنید.

حل محاسبات سریع رشته فنی و حرفه ای

محاسباتی که در کتاب های تخصصی شاخه فنی و حرفه ای وجود دارد، طولانی تر و سخت تر از مسائل ریاضی و فیزیک و شیمی رشته ریاضی و تجربی است. برای حل مسئله بالا علاوه بر فضای زیاد برای حل مسئله باید زمان زیادی را نیز در نظر بگیرید. در بخش اول حل این مسئله با تفریق سریع رو به رو هستیم. برای تفریق عدد 1200از عدد 50 در ابتدا باید عدد 200 را از 50 کم کنیم و سپس عدد 1000را اضافه کنیم یعنی حاصل بشود عدد 1150 در مرحله بعدی با کسر اعمال ریاضی به شکل زیر مواجه هستیم :

کسر اعمال ریاضی

برای حل این مسئله اعشار و صفر را در مرحله اول در نظر نمی گیریم و عدد60در بالا با عدد 15 در پایین را ساده می کنیم حال عدد 4 در صورت باقی می ماند.

ساده کردن اعداد

بعد از اجرا کردن تکنیک اول محاسبات سریع آن کسر تو در تو در مسئله تبدیل به این ضرب چند رقم در چند رقم شد. در مرحله بعدی نوبت به ضرب عدد 2×14 می رسد که حاصل می شود 28 و سپس عدد 28 رو 2بار در عدد 2 ضرب می کنیم که می شود 56 و سپس 112. حال در مرحله آخر نوبت به ضرب 112×115 می رسد.

ضرب در حل سریع مسائل

مرحله آخر حل مسئله به ضرب 3 رقم در 3 رقم اعداد بزرگ تر از 100 می رسیم که با روش مبنا و حل سریع محاسبات ریاضی که در دوره اموزشی محاسبات سریع ریاضی، دکتر پرتوی کاملا آموزش داده اند قابل حل در مدت زمان 15 ثانیه می باشد. اگر می خواهید معجزه محاسبات سریع ریاضی را بدانید و متوجه شوید که تا چه میزان می تواند در حل مسائل ریاضی و دروس تخصصی رشته فنی و حرفه ای کاربردی واقع شود، در ادامه حل این مسئله با ماه همراه باشید . در این بخش مبنای عدد ما 100 می باشد.

حال یکی از اعداد 15تا اضافه دارد و دیگری 12 تا حال عدد 12رو در 15 ضرب می کنیم که از طریق محاسبات سریع ضرب 15 می توانید سریع به میزان عدد 180می رسیم یعنی اگر تکنیک ضرب سریع 15 را بدانید انجام دادن این ضرب فقط وفقط 5 ثانیه زمان می برد. حال عدد 12 را به عدد 115 اضافه می کنیم که می شود 127 و سپس عدد 127 رو در مبنا ضرب می کنیم که می شود 12700و حال عدد 180 رو به آن اضافه می کنیم که می شود 12880که باید حال صفرها و اعداد اعشاری را بررسی کنید. اما حل این کسر تو در تو و بزرگ با استفاده از تکنیک های محاسبات سریع در دوره آموزشی دکتر پرتوی در عرض 15الی 20 ثانیه قابل حل می باشد. در هر بخش مسئله یکی از تکنیک های محاسبات سریع مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  محاسبات سریع رشته انسانی

شرکت در دوره محاسبات سریع ریاضی ویژه دانش آموزان فنی و حرفه ای :

داوطلبان پایه دهم تا دوازدهم رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و هنرستان در هر رشته و گرایشی که تحصیل کنند در دروس تخصصی خود دارای مباحث محاسباتی می باشند. دوره محاسبات سریع ریاضی آموزش روش ها و تکنیک هایی است که کمک می کند مسائل و ضرب ها و تقسیم ها، جمع و تفریق های طولانی و زمان بر و سخت را در زمانی کوتاه به وسیله راه های میانبر حل کنید. ترفندهایی که ذهنی می باشد و در عرض 15 ثانیه مسئله را حل می کند. به همراه این موضوع که دقت دانش آموزان در حل مسئله را افزایش می دهد.

دوره محاسبات سریع ریاضی می تواند یک کپسول تقویتی در دروس محاسباتی باشد که قدرت خلاقیت در ذهن را بالا برده و موجب افزایش سرعت عمل در سایر حیطه های دروس فنی شاخه هنرستان شود.

 

  محاسبات سریع ریاضی دهم تمام فصل ها

نحوه ثبت نام در دوره محاسبات سریع ریاضی :

از میان تمامی دوره های محاسبات سریع در بازار آموزش، تنها دوره دکتر پرتوی به شیوه ای طراحی شده است که برای تمامی رشته ها و پایه ها کاربرد دارد. معمولا پکیج های محاسباتی مناسب درس شیمی داوطلبان رشته ریاضی و تجربی طراحی می شود اما دوره آموزش محاسبات سریع ریاضی دکتر پرتوی با هزینه ای مناسب برای دروس تخصصی و عملی شاخه فنی حرفه ای نیز کاربرد بسیاری دارد و می تواند قدرت دانش آموز را در حل مسائل افزایش دهد.

برای شرکت در این دوره آموزشی که آموزش آن به صورت انلاین می باشد و همچنین در مدت زمان کوتاه و مناسبی تمامی اصول را به شما آموزش می دهد روی لینک زیر کلیک کنید و وارد صفحه اصلی دوره شوید و در ابتدا ویدئوهای رایگان آن را مشاهده کنید و با سایر دوره ها مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.

محاسبات سریع ریاضی

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *