محاسبات سریع ریاضی

,
محاسبات سریع ریاضی

این روزها بسیار با واژه محاسبات سریع ریاضی رو به رو هستیم؛ اما شاید شناخت کافی نسبت به این دوره وجود نداشته باشد؛ اینکه محاسبات سریع ریاضی واقعا چیست؟ در کجا و در چه درس هایی کاربرد دارد؟ محاسبات ریاضی چه کمکی به پیشرفت درسی می کند؟ و همچنین چه کسانی می توانند از این دوره استفاده کنند، تمامی اینها و هزاران سوال دیگر در مورد محاسبات می تواند وجود داشته باشد.

ماهم در این بخش قصد داریم که شما را با محاسبات سریع ریاضیات به درستی آشنا کنیم تا ببینید که تا چه اندازه می تواند این دوره برای شما مفید باشد.

معرفی دوره محاسبات سریع ریاضی

دوره آنلاین محاسبات سریع ریاضی

محاسبات سریع ریاضی

چالش بدون ماشین حساب

در تمامی آزمون های ورودی مهم که قبولی در آنها برای خیلی از افراد اهمیت دارد، استفاده از ماشین حساب ممنوع می باشد؛ در اینجاست که اهمیت محاسبات سریع ریاضی مشخص می شود؛ محاسبات سریع ریاضی یعنی استفاده از روش هایی که با کمک آن بتوانید بدون استفاده از ماشین حساب و در کمترین زمان ممکن به جواب صحیح یک مسئله که دارای اعداد و ارقام است و عملیات ریاضی در آن جریان دارد دست پیدا کنید؛ برای همین محاسبات سریع ریاضی برای آزمون ها و حل مسائل بدون کمک ماشین حساب کاربرد دارد.

 

 

محاسبات ریاضی ( از ابتدایی تا کارشناسی ارشد )

این دوره محاسباتی را، از دانش آموزان ششم ابتدایی گرفته تا افرادی که در آزمون کارشناسی ارشد قصد شرکت داشته اند استفاده کرده اند، به همین دلیل استفاده از دوره محاسبات ریاضیات محدودیت سنی و زمانی ندارد. محاسبات سریع ریاضی راهی بین سرعت ذهن و ریاضی است برای همین برای تمامی گروه های سنی مورد استفاده است همچنین این دوره از سطح مقدماتی تا پیشرفته را در بر میگیرد . یعنی از جمع و تفریق های ساده  تا ضرب ها و کسرهای تو در تو با استفاده از این روش امکان پذیرد است.

 

تکنیک ها و کاربردهای محاسبات سریع ریاضی

محاسبات سریع ریاضی برای 4 عمل اصلی ریاضی که در ابتدایی و دبیرستان، و محاسبات ریاضی دانشگاهی، اصل و پایه ریاضی است کاربرد دارد؛ تکنیک های محاسبات سریع در انواع ضرب ها کاربرد دارد؛ ضرب های دو رقم در دو رقم، ضرب های سه رقمی و اعداد اعشاری و کسرهای بزرگ تو در تو؛ در محاسبات سریع ریاضی، تمامی تکنیک هایی که برای حل مسائل در همه مقاطع تدریس شده است، جمع آوری شده است.

کاربرد محاسبات سریع در تحصیل و شغل و زندگی

اگر محصل هستید البته تفاوتی ندارد که در کدام پایه و مقطع و رشته تحصیل می کنید به هر حال اصلی ترین درس شما ریاضی است و درس ریاضی خالی از محاسبات نیست پس این دوره برای محصلان بسیار بسیار کاربرد دارد . محاسبات سریع ریاضی به دانش آموزان ابتدایی کمک می کند که ذهنی باز و سریع پیدا کنند تا بتوانند سرعت مغز خود را افزایش دهند.

تفاوت محاسبات سریع ریاضی با چرتکه

گاهی مبحث محاسبات سریع ریاضی با چرتکه اشتباه گرفته می شود؛ تکنیک های چرتکه نیز امروزه مورد استقبال قرار گرفته است، اما محاسبات سریع  بسیار با چرتکه متفاوت است؛ محاسبات سریع با تکنیک های اصولی آموزش داده می شود، حفظی و ذهنی نیست و فقط راهکاری است برای افزایش سرعت حل مسائل؛ و نیازی به حفظ کردن و راه حل های ذهنی نیز ندارد؛ همچنین این روش به نسبت روش چرتکه خطای کمتری دارد و یا حتی می توان گفت که بدون خطا است! محاسبات سریع ریاضی در واقع همان ریاضی است منتها با اصول صحیح و سریع و تکنیک هایی که در اصل ریاضیات اثبات شده است. چرتکه گروه سنی محدودی را در بر می گیرد و معمولا برای پیش از دبستان و دبستان استفاده می شود اما این روش برای تمامی گروه های سنی از ابتدایی تا کارشناسی ارشد و حتی آزمون دکتری کاربرد دارد.

محاسبات سریع در چه درس هایی کاربرد دارد؟

شاید برایتان سوال باشد که تکنیک های این روش محاسباتی در چه درس هایی کاربرد دارد؟ خب همانطور که از نامش پیدا است محاسبات سریع ریاضی در درس ریاضی و حل مسائل ریاضی کاربرد بالایی دارد، همچنین تکنیک های محاسبات سریع، در درس فیزیک و علوم در مسائل مختلف آن کاربرد دارد؛

افرادی که می خواهند در رشته داروسازی قبول شوند و نیاز به درصد بالا در درس زمین شناسی دارند، مسائل زمین شناسی را باید خوب بدانند و به جواب صحیح برسند در اینجا محاسبات سریع چاره ساز آن ها است؛ همچنین درس شیمی و مسائل آن کاربردی ترین درس برای محاسبات ریاضی است اعداد بزرگ و اعشاری که رند نیستند خیلی زمان دانش آموزان را می گیرد و در نهایت هم به جواب صحیح منتهی نمی شود به همین دلیل این دوره، منجی دانش آموزان است تا در کوتاه ترین زمان ممکن به یک پاسخ صحیح برسند. همچنین این تکنیک، در درس اقتصاد داوطلبان رشته انسانی کاربرد ویژه ای برای مسائل یه صفحه ای و سخت اقتصاد دارد .

مرتبط بخوانید: روش صحیح مطالعه درس ریاضی در مدرسه و دانشگاه

کلاس ها و دوره های محاسبات سریع

 

 

حال که روش محاسباتی سریع این همه کاربرد دارد، چگونه آن را فرا بگیریم و بیاموزیم؟ شما میتوانید برای این منظور در کلاس ها و دوره های گروه آموزشی پرتوی شرکت کنید. دوره محاسبات سریع ریاضی دکتر پرتوی که توسط خود استاد تدریس شده است، به صورت یک دوره جامع بوده که در یک پکیج اقتصادی به دانش آموزان عرضه می شود؛ همچنین قابلیت برگزاری کلاس های گروهی در مدارس نیز وجود دارد اما دانش آموزانی که می خواهند به صورت غیر حضوری این دوره را داشته باشند، می توانند در این دوره به صورت غیر حضوری از طریق سایت behroozpartovi.com شرکت نمایند.

 ویژگی دوره محاسبات سریع گروه آموزشی پرتوی

دوره محاسبات سریع گروه آموزشی پرتوی کامل ترین و جامع ترین دوره محاسبات ریاضی در کشور است که تمامی دستاورد های نوین محاسبات را جمع آوری کرده است و سال ها روی تمامی روش های آموزشی آن کار شده است . دوره محاسبات سریع ریاضی گروه آموزشی پرتوی دارای ویژگی های زیر می باشد :

  • مدرس جناب دکتر پرتوی است که مسلما شناخت شما در رابطه با ایشان کامل است
  • استفاده از روش ها و متدهای به روز دنیا در تدریس دوره محاسبات سریع
  • درسنامه های مجزا وطبقه بندی شده
  • تمرین های متعدد و متنوع برای تسلط
  • تضمین کیفیت
  • پشتیبانی بسته محاسبات سریع
  • مناسب ترین هزینه
  • حل تمامی سوالات آزمون های مهم و کنکور سراسری
  • آموزش صفر تا 100 (مقدماتی تا پیشرفته)
  • آموزش گام به گام محاسبه سریع ریاضی
  • رضایت 100%تمامی دانش آموزان
  • قابل استفاده برای تمامی افراد و تمامی دوره ها

 

 آزمون های مهم سنجشی

این دوره در چه آزمون های سنجشی کاربرد دارد و چرا؟ ببینید معمولا آزمون های سنجشی که شما باید از بین چندین نفر پذیرفته شوید نیاز به دقت و سرعت عمل بالا دارند؛ معمولا سختی این آزمون ها به دلیل محدودیت زمان است سوالات طولانی راه حل های سخت و طولانی است که موجب سخت شدن این آزمون ها می شود. برای همین دوره محاسبات سریع، طراحی شده است تا بتواند نجات بخش افرادی باشند که می خواهند در آزمون های سنجشی پذیرفته شوند .

این آزمون ها شامل آزمون های پایان ترم مدارس برای کسب یک نمره و معدل خوب، آزمون های امتحانات نهایی که سخت تر هستند و زمان محدود تری دارند و تصحیح آنها به عهده افرادی است که دیگر معلم شما نیستند، آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، کنکور کارشناسی، امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، کنکور کارشناسی ارشد و دکتری جز آزمون های سنجشی هستند که در همه اینها و در هر رشته ای که باشید حتی رشته هایی مثل جامعه شناسی در درس آمار و روش تحقیق هم باز به این دوره نیاز خواهید داشت.

 نمونه ای از کاربرد محاسبات سریع ریاضی

 

 

نمونه محاسبات سریع ریاضی

 

مثال بالا یکی از مسائل آزمون های ورودی و کنکور سراسری است که حداقل زمان پاسخ گویی استاندارد به آن 60 ثانیه است مسلم است که مطالعه سوال و حل آن و رسیدن به جواب آخر 60 ثانیه زمان کمی برای آن است تازه اگر به پاسخ صحیح هم برسید برای همین است که شرکت در دوره محاسبات سریع و آموزش تکنیک های آن برای هر دانش آموزی واجب است؛ با استفاده از این تکنیک ها می توانید این مسئله را بدون بی دقتی در 10 ثانیه به جواب کاملا صحیح برسید. اگر می گویید چگونه باید بگویم باید در دوره شرکت کنی تا باور کنی که این اتفاق امکان پذیر است.

 

چگونه در دوره محاسبات سریع ریاضی شرکت کنیم ؟

برای شرکت در دوره محاسبات سریع ریاضی گروه آموزشی پرتوی کافیست روی لینک زیر کلیک کرده و پس از ثبت نام تمامی فایل های دوره در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دوره محاسبات سریع پرتوی

 

2.8/5 - (43 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *