مشاوره قبولی تیزهوشان نهم

مشاوره قبولی تیزهوشان نهم

مدارس تیزهوشان با اینکه سخت گیری زیادی برای مطالعه دارند اما خیلی از دانش آموزان و خانواده ها در سال نهم در صدد آمادگی برای  قبولی در این مدارس هستند. و مسلما مشاوره قبولی تیزهوشان نهم می تواند به تسریع این روند کمک کند.

داوطلب پایه نهم باید با آزمون تیزهوشان آشنایی پیدا کند و برای آن آماده شود. منابع مطالعه و مباحثی که باید برای آمادگی این آزمون مطالعه کند نیاز به مشاوره دقیق دارد. تا قبولی فرد را تضمین کند.

فقط یکبار شانس قبولی دارید!!!

اگر می خواهید از سال دهم تا کنکور را در مدارس تیزهوشان و یا همان سمپاد تحصیل کنید؛ مسلما فقط در سال نهم شانس قبولی دارید. متاسفانه این مدارس مانند کنکور امکان چند سال آزمون دادن را ندارند. بنابراین چون فرصت شما بسیار اندک است نباید بی گدار به آب بزنید.

از همان ابتدای سال تحصیلی از مشاوره قبولی تیز هوشان استفاده نمایید تا در فرصت کافی مطالب سال هشتم و نهم را مطالعه کنید.

 

مطالعه از سال هفتم تا نهم

در آزمون تیزهوشان از کتاب های درسی هر سه سال هفتم و هشتم ونهم سوال مطرح می شود. اما درصد طرح سوال از سال نهم خیلی بیشتر است و عملا از کتاب های درسی سال هفتم سوال نمی آید مگر مبحث مشترک با سال هشتم و نهم داشته باشد.

از تعداد سوالات مطرح شده در آزمون تیز هوشان 80% به دروس سال نهم و 20% به دروس سال هشتم اختصاص می یابد. و نیازی به مطالعه مجزا درس های سال هفتم ندارید.

از چه درس هایی در آزمون تیزهوشان سوال مطرح می شود؟

درس ریاضی و علوم و ادبیات و مطالعات اجتماعی و قرآن و هدیه های آسمان کتاب های درسی هستند که باید برای قبولی در آزمون تیزهوشان مورد استفاده قرار بگیرند.

یعنی درس عربی و زبان در بودجه بندی مدارس خاص قرار ندارند. برای همین بهتر است که در ابتدا روی دروس مهم تر یعنی ریاضی و علوم و ادبیات زمان بگذارید و یا اگر متقاضی قبولی در رشته انسانی هستید به درس مطالعات نیز توجه ویژه داشته باشید.

از چه زمانی مطالعه را شروع کنیم؟

این آزمون یک رقابت بزرگ برای داوطلبان سال نهم می باشد. اما برای مطالعه دروس تیزهوشان و مشاوره قبولی در تیزهوشان نهم  نیاز نیست که از ابتدای سال هفتم سخت مطالعه را شروع کنید. چرا که خستگی در ماه های آخر به قدری بر شما چیره می شود که دیگر رمقی برای مطالعه باقی نمی ماند.

بهترین زمان برای شروع مطالعه آزمون تیز هوشان و دریافت مشاوره قبولی در تیزهوشان نهم در شهریور و یا مهرماه سال نهم می باشد. تا همگام با تدریس دبیر شما نیز مطالعه و تست زنی را شروع کنید.

میزان مطالعه برای قبولی اهمیت دارد و یا خیر؟؟

مسلما ساعت مطالعه خیلی بالا شانس قبولی شما را بیشتر نمی کند. اما باید زمان کافی برای مطالعه و از همه مهم تر مرور مطالب داشته باشید.

از این رو با کمک مشاوره قبولی تیزهوشان نهم  باید برنامه ریزی دریافت کنید تا بتوانید هر درس را به موقع مطالعه کنید. مرور نمایید و تست بزنید. برای همین می توانید در ماه های اول از روزانه 3 ساعت شروع کنید و کم کم به روزانه 7 ساعت برسید.

ساعت مطالعه در سال نهم

تاثیر برنامه ریزی در مشاوره قبولی تیزهوشان نهم

مسلما بدون برنامه ریزی دقیق نمی توان با انگیزه مطالعه کرد و از همه مهم تر نمی توان زمان را مدیریت کرد. برای همین اگر می خواهید با اطمینان بالا برای قبولی خود تلاش کنید، حتما از برنامه ریزی استفاده کنید.

خیلی از افراد تصور می کنند که دانش آموز بهترین فردی است که می تواند برای خودش برنامه ریزی کند اما این تصور کاملا اشتباه است. اگر برنامه ریزی اصولی نوشته شود و به شکلی باشد که قابل اجرا باشد مسلما توسط یک مشاور تجربه اجرا شود خیلی موثر تر واقع می شود.

چرا که داوطلب نمی تواند همه اصول را به درستی در یک قاب قرار دهد. اما مشاوره درسی با توجه به برنامه کلاسی مدرسه داوطلب، امتحان های مدرسه، تکالیف دبیران، توجه به امتحان های نهایی و بودجه بندی آزمون تیزهوشان برنامه ریزی می کند تا هم فرصت کافی برای مطالعه باشد و هم فرصت کافی برای رسیدگی به کارهای شخصی دانش آموز.

  برنامه ریزی تیزهوشان و آمادگی آزمون تیزهوشان

استعداد تحلیلی کلید موفقیت در تیزهوشان

علاوه بر 5 درس مطرح شده در بالا که هر کدام دارای 10 سوال در دفترچه آزمون می باشند، یک دفترپه 50 سواله در روز آزمون نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

که دارای سوالات هوش و یا استعداد تحلیلی می باشد. این سوالات تاثیر زیادی در موفقیت در آزمون تیز هوشان دارد. برای همین یا می توانید در کلاس های خصوصی مربوط به استعداد تحلیلی شرکت کنید و یا با استفاده از کتاب های کمک آموزشی در برنامه ریزی خود در این مبحث به تسلط کامل و کافی برسید.

تصویر زیر نمونه سوالات آزمون استعداد تحلیلی است که باید از روی الگو تصویر بعدی را حدس بزنید. این سوالات دقت، تمرکز، هوش و سرعت عمل شما را می سنجد. چرا که تیزهوش بودن فقط به علم بالا نیست بلکه باید در تمامی ابعاد آموزشی دارای استعداد و سرعت عمل بالا باشید.

سوالات آزمون استعداد تحلیلی

نکات مهم مشاوره قبولی تیزهوشان نهم

اگر می خواهید برای قبولی خود تلاش کنید در کنار مطالعه و تست زنی حتما اصول زیر را رعایت نمایید. این تکنیک ها کمک می کند که شما به موفقیت نزدیک تر شوید و هر کدام شما راچندین مرحله از رقبای خود جلو می اندازد.

اگر قرار بود که فقط با مطالعه ساده کتاب های درسی و استفاده از کتاب های کمک آموزشی بتوانید در این آزمون مهم وسخت قبول شوید؛ آن وقت رقابت معنایی نداشت چرا که قبولی از آن همه داوطلبان می شد.

تیزهوشان نهم به دهم

1- زمان شروع و پایان خود را در زمان مطالعه مشخص کنید تا بتوانید زمان خود را مدیریت کنید.

2- از هر درس یک خلاصه نویسی خوب داشته باشید تا در زمان مرور بتوانید از آن استفاده نمایید.

3- حتما در طول روز 2ساعت به مطالعه و تست استعداد تحلیلی اختصاص دهید.

4- از نمونه سوالات آزمون های سال های قبل استفاده کنید.

5- درس ریاضی و علوم را از سال هشتم جدی بگیرید و نقاط ضعف خود را برطرف کنید.

6- محیط مطالعه خود را از هر وسیله ای که تمرکز شما را برهم می زند؛ خالی کنید.

7- بعد از پایان مطالعه هر درس تست مربوط به آن مبحث را کار کنید.

 

  آزمون تیزهوشان نهم به دهم

منابع مشاوره قبولی تیزهوشان نهم خود را انتخاب کنید

برای تست های درسی تیزهوشان منابع گوناگونی در بازار وجود دارد. اما بهتر است کتاب را انتخاب کنید که با دسته بندی آن و نحوه بیان آن در پاسخ نامه ارتباط بهتری بگیرید. تمامی کتاب های موجود در بازار برای قبولی در آزمون تیزهوشان مورد تایید می باشد اما کتاب گاج و خیلی سبز می تواند جامعیت بالا تری داشته باشد.

همچنین کتاب 32 استان که نمونه سوالات آزمون های تیزهوشان در سال های قبل می باشد، برای روزهای پایانی بسیار مناسب است و به همه توصیه می شود.

کتاب گاج تیزهوشان کتاب استعدا تحلیلی مهر وماه کتاب 32 استان کتاب جامع خیلی سبز نهم

نکته!!!

لازم نیست که همه کتاب های تست تیزهوشان را تهیه کنید. مشاوره قبولی تیزهوشان نهم تاکید دارد که حتما باید یک الی دو منبع خوب در اختیار داشته باشید و باقی زمان خود را به مرور و تثبیت مطالب اختصاص دهید.

چگونه برای قبولی در آزمون مدارس سمپاد برنامه ریزی کنیم؟

 

 

برنامه ریزی باید توسط فرد متخص انجام پذیرد که موقیعت درسی شما و هدفتان را بررسی کند و تمامی جوانب را برای شما در نظر بگیرد. اگر می خواهید مشاوره و برنامه ریزی شما دارای ویژگی های زیر باشد می توانید از تیم تخصصی ما استفاده نمایید:

1- مشاور درسی با تجربه که خود مشاور مدارس تیزهوشان می باشد نه یک مشاور تازه کار و دانشجو

2- جلسه مشاوره برای پرسش و پاسخ و بررسی روند درسی شما

3- برنامه ریزی جزیی ویژه که مخصوص شما نوشته شود تا تمامی مباحث را برای شما جمع بندی کند.

4- ارائه جزوه و نمونه سوال و آزمون برای افزایش میزان تسلط

5- پیگیری و پشتیبانی کامل و دقیق هفته ای برای آنکه بتوانید مشکلات درسی خود را بررسی مطرح کنید و برای آن راهکار دریافت کنید.

6- آموزش تمامی روش های مطالعه و تست زنی

7- آموزش مدیریت زمان و روش های صحیح آزمون دادن و رفتار درست در جلسه

8- افزایش سرعت عمل در مطالعه و افزایش کیفیت یادگیری

9- رفع مشکلات انگیزه با جلسات انگیزشی

 

گروه آموزشی پرتوی تنها مرکز تخصصی مشاوره قبولی تیزهوشان نهم می باشد که از مشاور مدارس تیز هوشان برای برنامه ریزی استفاده می کند چرا که تجربه کار با داوطلبان این مدارس را داشته است.

همچنین تنها موسسه آموزشی که با هزینه کاملا مناسب به شما تضمین کیفیت می دهد.

و شعار همیشگی ما این است که حتما ما را با دیگران مقایسه کنید!! این کار موجب افتخار ما است.

مشاوره در واتس آپ

 

3.9/5 - (9 امتیاز)
1 پاسخ
  1. علیرضا
    علیرضا گفته:

    سلام
    من پایه نهم هستم
    و الان دو ماه از مدرسه گذشته و من اصلا خوب درس نخواندن یا اصلا نخواندن ولی می‌خوام شروع کنم من باید کتاب جامع بخرم یا برای هر درس جدا ؟ریاضی مبتکران دارم ول توروخدا کمکم کنید

    پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *