مشاورکنکور فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان به نسب سال های قبل متقاضیان بیشتری پیدا کرده است. شرایط تحصیلی در دانشگاه، کسب شغل ثابت و با درآمد مشخص و .. از عواملی است که این روزها داوطلبان کنکور سراسری را به سمت دانشگاه فرهنگیان سوق داده است. برای همین برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان نیاز به مشاور کنکور فرهنگیان داریم. مشاوری که از قوانین این دانشگاه به خوبی آگاه باشد و شیوه برنامه ریزی درسی برای قبولی در رشته های فرهنگیان را بداند.

از چه رشته ای وارد دانشگاه فرهنگیان شویم؟

درست است که دانش آموزان رشته انسانی این روزها بیشترین طرفداران رشته های دبیری در دانشگاه هستند اما از طریق رشته های تجربی، ریاضی، زبان و هنر هم می توان وارد دانشگاه های تربیت دبیر شد. که رشته های ارائه شده در هر سال تحصیلی را باید از طریق دفترچه کنکور بررسی کرد که هر سال بر اساس نیاز و تقاضا چه رشته هایی ارائه می شوند.

بنابراین داوطلبان آزمون سراسری در صورتی که در یکی از رشته های نظری کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند، می توانند برای انتخاب رشته فرهنگیان اقدام نمایند.

نکته !!!

برخی از رشته های آموزشی و تربیت دبیر به صورت آزاد ارائه می شود. یعنی تعهد خدمت ندارند و همچنین مزایای دانشگاه تعهد خدمت فرهنگیان را نیز ندارند که در زمان انتخاب رشته باید به رشته های تعهد خدمت و آزاد توجه نمایید.

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان دارای شرایطی است که پذیرش آن را با کمی دشواری مواجه می کند. متقاضیان و علاقه مندان به این رشته ها باید تمامی شرایط را همزمان با هم دارا باشند که این شرایط عبارتند از :

1- حداکثر سن برای شرکت کنندگان 24 سال

2- حداقل معدل کل دیپلم 16 و حداقل تراز در کنکور سراسری 6500

3- پذیرش در مصاحبه علمی و عقیدتی دانشگاه

4- دارای شرایط جسمی مناسب / فن بیان قوی

5- شرایط بومی گزینی

شرایط بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان چیست؟

برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان صرفا باید بر اساس بوم داوطلب انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام داد. برای شرایط بومی گزینی یکی از شروط زیر را باید داشته باشید:

1- بر اساس محل سه سال آخر تحصیل دانش آموز

2- اگر سه سال تحصیل در محل های متفاوتی بوده باشد، ملاک محل تولد می باشد

3- در صورتی که داوطلب در خارج از کشور تحصیل کرده باشد، بومی شهر تهران خواهد بود.

  همه چیز در مورد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام صادق

برنامه ریزی کنکور فرهنگیان

قبولی در دانشگاه فرهنگیان به دلیل متقاضیان زیادی که دارد، سخت تر از سایر رشته ها می باشد. علاوه بر شرایط علمی داوطلب باید در مصاحبه عقیدتی نیز پذیرش شود. مشاوره کنکور فرهنگیان کاملا تخصصی است. برنامه ریزی دانش آموزان رشته ریاضی، تجربی، انسانی باید به صورت جداگانه و مخصوص نوشته شود. در ادامه راجع به سبک های برنامه ریزی دانشگاه فرهنگیان در هر کدام از رشته ها توضیحات کاملی می دهیم.

 

مشاورکنکور فرهنگیان در رشته انسانی

داوطلبان رشته انسانی رقابت بیشتری برای پذیرش در دانشگاه های تربیت دبیر دارند. معمولا در سال های اخیر، تقاضا برای رشته های تربیت دبیر بیش تر از رشته های حقوق و روانشناسی شده است. داوطلبان کنکور انسانی برای کسب تراز و رتبه مورد نظر باید در دروس جامعه شناسی، فلسفه و منطق و روانشناسی عملکرد بهتری داشته باشند. درصد بیشر در این دروس در کنکور به موفقیت در قبولی کمک بیشتری می کند.

ساعت مطالعه دانش اموزان انسانی در برنامه ریزی برای قبولی دانشگاه فرهنگیان باید به طور میانگین بین 45 الی 55 ساعت در هفته باشد.

همچنین داوطلبان رشته انسانی معمولا با رتبه های زیر 4000 در هر سهمیه می توانند در صورتی که توانایی خود را در مصاحبه نشان دهند، به قبولی دانشگاه فرهنگیان امید داشته باشند.

مشاورکنکور فرهنگیان برای دانش آموزان ریاضی و تجربی

داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی بنا بر تعدد رشته های دانشگاهی که دارند معمولا قبولی در دانشگاه فرهنگیان در سطح سوم و چهارم قرار می گیرد. اکثر داوطلبانی که علاقه دارند در این دانشگاه پذیرفته شوند، از طریق رشته انسانی اقدام می کنند. چرا که دانش اموزان رشته تجربی بیشتر به سمت رشته های پزشکی و پیرا پزشکی تمایل دارند. و همچنین داوطلبان رشته ریاضی  در اولویت انتخاب رشته خود رشته های فنی مهندسی را انتخاب می کنند. اما آن دسته از داوطلبان که می خواهند در رشته های دبیری زیست، شیمی، ریاضی و فیزیک تحصیل کنند؛ بهترین انتخاب دبیری از طریق رشته ریاضی و تجربی خواهد بود.

بهترین مشاور کنکور فرهنگیان

یک دانش آموز پایه دوازدهم باید با برنامه ریزی درس بخواند که بتواند به رتبه و تراز دلخواه خود دست پیدا کند. در این راه استفاده از مشاور کنکور با تجربه و برنامه ریزی دقیق الزامی می باشد. مشاوران کنکور زیادی هستند که کار برنامه ریزی کنکور انجام می دهند اما گروه آموزشی دکتر پرتوی هر ساله دانش آموزان زیادی را توانسته است به قبولی در دانشگاه فرهنگیان برساند. از این رو می خواهیم روند مشاوره و برنامه ریزی را در این مرکز تحصیلی توضیح دهیم.

رتبه های برتر فرهنگیان

مشاوره و برنامه ریزی درسی

گروه آموزشی دکترپرتوی افتخار دارد که هر ساله بالاترین میزان رضایت را از مشاوره و برنامه ریزی های سالانه خود داشته باشد. این رضایت و قبولی در نتیجه ارائه خدمات با کیفیت و منتوع با هر سلیقه و بودجه ای مباشد. مشاوره و برنامه ریزی قبولی دانشگاه فرهنگیان در دو پکیج تحصیلی ارائه می شود که عبارتند از :

الف)پکیج مشاوره درسی اقتصادی

این پکیج با خدمات مناسب و هزنیه ای کاملا مناسب ارائه می شود که خدمات آن شامل :

1- مشاوره فردی با داوطلب هر دو هفته یکبار

2- برنامه ریزی کاملا فردی و تخصصی با جزییات

3- گزارش گیری و پشتیبانی هفتگی توسط مشاور

4- پرسش و پاسخ هفتگی با دکترپرتوی

5- ارائه جزوه و نمونه سوال

6- آموزش 54 نکته مشاوره تحصیلی در پکیج رتبه شو دکتر پرتوی

7- تضمین کیفیت ماهانه

ب) پکیج مشاوره VIP

این پکیج مشاوره کنکور فرهنگیان برای داوطلبانی تعبیه شده است که می خواهند خدمات اختصاصی تری دریافت کنند که خدمات این طرح گستره تر و کامل تر می باشد. همچنین این طرح نیز دارای تضمین کیفیت ماهانه می باشد:

 

1- جلسات مشاوره هفتگی به صورت هفتگی با دکتر پرتوی یا مشاوران ارشد

2- برنامه ریزی هفتگی کاملا تخصصی و فردی با جزییات

3- پشتیبانی و پیگیری 2 مرتبه در هفته

4- آزمون های ماهانه

5- آموزش تندخوانی و تقویت حافظه

6- ارائه جزوه و نمونه سوال

7- ارائه فیلم های کمک آموزشی

نمونه برنامه ریزی اقتصادی  نمونه برنامه ریزی VIP
نمونه برنامه ریزی VIP

چه افرادی در دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند؟

دانش آموزانی که می خواهند یک شغل و درآمد مشخص و ثابت داشته باشند، از ارتباط با دانش اموزان لذت می برند، فضای دانشگاهی منظم را می پسندند، با تعهد خدمت مشکلی ندارند گزینه های مناسبی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان هستند.

چه افرادی نباید در دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند؟

افرادی که روحیه چند بعدی دارند و به دنبال درآمدهای بالا هستند برای این رشته ها و شغل ها مناسب نیستند. افرادی که از کار ثابت و روتین دوری می کنند حتما از انتخاب این رشته و دانشگاه دوری کنند و افراددرون گرا که نمی توانند ارتباط خوبی با دیگران بگیرند برای رشته های فرهنگیان مناسب نیستند.

ویژگی های دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه تربیت دبیر دارای ویژگی هایی است که قبل از آمادگی برای کنکور آن و همچنین انتخاب ان در فرم انتخاب رشته کنکور باید دانید این ویژگی ها عبارتند از :

1- این دانشگاه دارای تعهد خدمت دوبرابر مدت تحصیل در مناظق محروم می باشد که این مناطق در دفترچه انتخاب رشته ذکر می شود

2- دانشجویان پسر از خدمت سربازی با تحصیل در رشته های فرهنگیان معاف می شوند.

3- داوطلبان به مدت 30 سال استخدام رسمی اموزش و پرورش می شوند.

4- دانشجویان اجازه خورج دائمی از کشور تا پایان تعهد خدمت خود را ندارند.

5- اشتغال در مدارس و پایه های موظف شده اجباری می باشد.

با توجه به ویژگی های ذکر شده اگر کاملا به تحصیل در این رشته ها علاقه مند هستید برای کنکور فرهنگیان مطالعه کنید و کد رشته های ان را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایید.

نکته !!!

دانشگاه آزاد اسلامی، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و شبانه رشته های فرهنگیان را ارائه نمی دهند و همچنین رشته های آموزش زبان در دفترچه دانشگاه آزاد شامل دوره فرهنگیان نمی شود.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *