راهنمای انتخاب رشته نهم به دهم

راهنمای کامل انتخاب رشته نهم به دهم

علت تمامی بیکاری ها در جامعه، تغییر رشته در دبیرستان و دانشگاه و یا کار کردن در شغلی که مرتبط با رشته تحصیلی نیست؛ به دلیل انتخاب رشته اشتباه در سال نهم است. اگر دانش آموز با آگاهی و به درستی رشته ای که مناسبش می باشد را انتخاب کند حتی اگر بازار کار آن رشته اصلا خوب نباشد می تواند آن فرد تبدیل به یک کار آفرین شود. مشکلات شغل و بیکاری در جامعه ما و اینکه فردی سال ها عمر و هزینه خود را صرف تحصیل در یک رشته دانشگاهی می کند اما بعدا وارد شغلی کاملا غیر مرتبط می شود شاید قابل باور نباشد اما همه و همه به دلیل انتخاب رشته اشتباه در سال نهم می باشد. از این رو می خواهیم راجع به راهنمای انتخاب رشته نهم به دهم به صورت کامل و دقیق صحبت کنیم.

نمره و معدل یک ملاک اشتباه برای انتخاب رشته

در جامعه ما اگر فردی معدل زیر 19 داشته باشد و یا نمره علوم و ریاضی او پایین باشد؛ امکان ورود به رشته تجربی را ندارد. و یا دانش آموزانی که معدل پایین دارند، به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش سوق داده می شوند. این اشتباه ترین ملاک انتخاب رشته و تعیین آینده است. اما متاسفانه راه گریزی از این قانون وجود ندارد. برای همین بهتر است دانش آموز در ابتدا بداند که چه رشته ای مناسب او می باشد و سپس مناسب با رشته مورد علاقه خود مطالعه کند و نمره و معدل لازم را کسب کند تا مجبور نباشد که به خاطر یک نمره  وارد رشته ای شود که دوست ندارد و بخواهد در سال های بعد به دنبال دردسرهای تغییر رشته باشد.

اهمیت انتخاب رشته نهم

 

 

انتخاب رشته نهم در اصل انتخاب سرنوشت و آینده است. با رشته ای که در سال نهم انتخاب می کنید 1- دوره دوم دبیرستان خود را سپری می کنید 2- در آن رشته کنکور می دهید 3- رشته دانشگاهی خود را از میان زیر رشته های رشته دبیرستان خود انتخاب می کنید 4- شغل آینده و درآمد شما بستگی به رشته ای که وارد می شوید دارد. 5- در رشته انتخابی خود ادامه تحصیل می دهید و..

بنابراین راهنمای انتخاب رشته نهم به دهم به شما کمک می کند که انتخابی آگاه و هوشمندانه داشته باشید تا بتوانید با خیالی آسوده در مسیر زندگی قدم بردارید و مطمئن باشید که در آینده پشیمان نمی شوید.

با توجه به تغییرات کنکور اصلا به تغییر رشته فکر نکنید!!

از آنجایی که تاثیر معدل در کنکور قرار است به 60% برسد. بنابراین نمره امتحانات نهایی اهمیت بسیار دارد. بنابراین اصلا به این فکر نکنید که در یک رشته ای درس بخوانید و سپس در کنکور رشته ای دیگر شرکت کنید. با اینکار شانس قبولی خود را پایین می آورید. این ترفند برای داوطلبان 15 الی 20 سال پیش کاربرد داشت. بنابراین ملاک تصمیم گیری خود را با قوانین به روز سازگار کنید نه با مشورت با افرادی که در سال های دور تحصیل کرده اند و فقط بخشی از تجربیات شخصی خودشان را به شما تحمیل می کنند.

تغییر رشته و اهمیت انتخاب رشته

راهنمای انتخاب رشته نهم به دهم

حال که متوجه اهمیت انتخاب رشته در سال نهم و ضررهایی که ممکن است یک انتخاب اشتباه برای شما داشته باشد؛ مواجه شدید بهتر است بدانید که چگونه می توانید انتخاب رشته ای اصولی داشته باشید که کاملا با شخصیت شما همگام باشد و ازهمه مهم تر زمانی که به سن 30 سالگی رسیدید و وارد بازار کار شدید، از انتخاب خود پشیمان نباشید. برای همین تمامی ملاک های لازم برای انتخاب رشته اصولی در سال نهم عبارتند از :

1-شناخت کاملا رشته های دانشگاهی

معمولا شناختی که افراد از رشته های دانشگاهی دارند، اطلاعاتی است که در سایت های مختلف می بینند که خیلی کامل و دقیق نیست و یا تجربه و نظرات شخصی اطرافیان آنها است که این اطلاعات هم به روز شده نیست. در دنیال امروز هر سال سیستم آموزشی دچار تغییراتی می شود برای همین باید با متخصص انتخاب رشته در رابطه با رشته های دانشگاهی مشورت کرد و از یک رشته دانشگاهی و بازار کار آن و امکان ادامه تحصیل، دروس دانشگاهی و توانایی که لازم دارد مطلع شد. برای شناخت رشته های دانشگاهی می توانید به تنها کتاب کامل معرفی رشته های دانشگاهی مراجعه نمایید و به صورت کامل و دقیق از شرایط هر رشته مطلع شوید.

معرفی رشته های دانشگاهی ریاضی  معرفی رشته های دانشگاهی تجربی  معرفی رشته های دانشگاهی انسانی 
کتاب معرفی رشته های ریاضی کتاب معرفی رشته تجربی
هزینه خرید کتاب ریاضی

2-شناخت کامل خود

موضوع دیگری که در راهنمای انتخاب رشته نهم به دهم باید به آن توجه داشته باشید؛ بخش پایدار و با ثبات شخصیت است. از کجا می توانید با اطمینان بیان کنید رشته ای که هم اکنون به آن علاقه دارید، همچنان در 30 سالگی جز انتخاب های موفق شما به حساب می آید؟

  انتخاب رشته نهم

تنها زمانی می توان با قطعیت به این سوال پاسخ داد که فرد از بخشی از شخصیت خود تصمیم گیری کند که متغییر نیست و با ثبات می باشد. این بخش با ثبات ناخودآگاه فرد می باشد. اما تنها راه شناخت ناخود اگاه این است که از تست های شخصیت شناسی معتبر استفاده کنید.

تست های انتخاب رشته نهم به دهم

معمولا تست های متفاوتی برای انتخاب رشته وجود دارد. اما جالب است بدانید تنها تست معتبر انتخاب رشته تست ترکیبی هالند گاردنر می باشد که هم بخش علاقه ذاتی را می سنجد  وهم استعداد های 8 گانه را. برای همین به سایر تست های زرد روانشناس توجه نکنید

چگونه در تست های انتخاب رشته نهم شرکت کنیم؟

 

 

اگر میخواهید از راهنمای کامل انتخاب رشته نهم به دهم استفاده کنید، اینکار توسط روانشناس باید صورت بگیرد. مسلما مشاور تحصیلی به اندازه کافی در تحلیل تست تجربه و تبحر ندارد. شرایط شرکت در تست های انتخاب رشته نهم عبارتند از :

1- ارسال تست ها برای داوطلب

2- آموزش شیوه پاسخ گویی به هر تست

3- نمایش پاسخ های داوطلب به صورت اتوماتیک در سیستم روانشناس

4- تحلیل دستی تست ها توسط روانشناس

5- برگزاری جلسه مشاوره توسط روانشناس با داوطلب و خانواده او

6- تحلیل و بررسی کامل نتیجه تست ها

7- معرفی کامل رشته های دانشگاهی

8- معرفی رشته مناسب داوطلب بر مبنای علاقه ذاتی و استعداد واقعی

9- ارسال کتاب معرفی رشته های دانشگاهی تالیف دکتر پرتوی

 

  هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

چگونه به تست های شخصیت شناسی اعتماد کنیم ؟

زمانی که تست های شخصیت شناسی از شما گرفته می شود روانشناس به هیچ عنوان با شما و خانواده شما هیچ گونه صحبتی نمی کند تا شناختی هر چند کم از شما به دست آورد. اما در زمان تحلیل تست تمامی ابعاد شخصیتی و اخلاقی و رفتاری دانش آموز گفته می شود اینقدر که داوطلب و خانواده از ایم میزان دقت تعجب می کنند و با دلیل رشته مناسب گفته می شود.

همچنین تست های شخصیت شناسی انتخاب رشته نهم به دهم دارای تضمین کیفیت است یعنی اگر بعد از جلسه هر گونه نارضایتی داشته باشید؛ تمامی هزینه به شما عودت داده می شود.

تست شخصیت شناسی

نحوه ثبت نام در تست شخصیت شناسی نهم به دهم

برای ثبت نام در ابتدا کافی است بر روی تصویر زیر کلیک کنید و با دریافت یک مشاوره رایگان در واتس آپ درخواست مشاوره انتخاب رشته نهم خود را مطرح کنید تا مشاوران ما با شما در تماس باشند و ثبت نام شما را قطعی نمایند.

انتخاب رشته نهم

 

پرسش و پاسخ متداول :

1- چرا در مقله گفته شد برای رشته تجربی معدل 19 ؟ مگر در قانون حداقل معدل 14 در نظر گرفته نمی شود؟

پاسخ: متاسفانه از حرف تا عمل راه زیادی وجود دارد. در قوانین انتخاب رشته حداقل معدل 14 در نظر گرفته شده است اما به دلیل ظرفیت کم مدارس دولتی، در واقعیت معدل های زیر 19 نمی توانند وارد رشته تجربی شوند. اما برای مدارس غیر انتفاعی معمولی محدودیتی وجود ندارد.

2- نظر والدین تا جه در انتخاب رشته مهم است؟

پاسخ : مسلما والدین بر اساس نگرانی که در مورد آینده فرزند خود نظراتی را اعمال می کنند اما باید در ابتدا والدین را راجع به رشته های دانشگاهی، بازار کار آنها و راهنمای کامل انتخاب رشته آگاه کرد و سپس از انها خواست که در ابتدا به نظر داوطلب توجه کنند.

3- آیا تست MBTIبرای انتخاب رشته نهم مناسب است؟

پاسخ : باید بگویم خیر این تست برای افراد بالای 35 سال و برای سنجش ویژگی های شخصیتی شغلی در بازار کار طراحی می شود و جالب است بدانید که اگر این تست را در فاصله 2 ماه دوبار انجام دهید هربار نتایج متفاوتی را نشان می دهد بنابراین برای آینده شغلی و تحصیلی اصلا تست معتبری نیست اما به دلیل سریع تر بودن و ارزان بودن از آن بسیار استفاده می شود.

4- تست های شخصیت شناسی به صورت آنلاین برگزار می شود یا حضوری ؟

پاسخ : این تست ها هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین قابل اجرا می باشد اما چه حضوری باشد وچه انلاین از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با هم ندارند

5- آیا می توان به تست هایی که در اینترنت برخورد می کنیم اعتماد کنیم؟

پاسخ : متاسفانه تست های اینترنتی تحلیل کامل و دقیقی ارائه نمی دهند و نمی توان به نتایج آن اعتباری دارد.

5/5 - (32 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *