دفتر برنامه ریزی

دفتر برنامه ریزی یک نظم دهنده به کارهای روزانه افراد است که کمک می کند با توجه به تنوع کارها و مشلغه های ذهنی و زندگی روزمره بتوانند به ذهن خود نظم بدهند. دفتر برنامه ریزی و یا پلنر های موجود در بازار برای تمامی گروه های سنی قابل استفاده می باشد و مهم ترین کاربرد آنها در نظم ذهنی است.

زمانی که مشغله ذهنی زیاد باشد و حجم کارها بیش از اندازه زیاد باشد فرد دچار استرس و نگرانی می شود و این عدم نظم موجب می شود کیفیت کارها کم شود و ناخودآگاه سرعت انجام کارها کمتر شود و انگیزه برای ادامه دادن مسیر کم کم از بین برود. از این رو استفاده از جدول برنامه ریزی کمک می کند تا به نظم ذهنی دست پیدا کنید.

از همه مهم تر استفاده از دفتر برنامه ریزی محدودیت سنی ندارد و از ابتدایی تا دانشگاه می توانید برای مطالعه درس های خود و نظم بخشیدن به تمام برنامه های روزانه از ان استفاده نمایید. همچنین برای افراد شاغل، خانه دار و هر گروه سنی پلنرها و نظم دهنده های ذهنی می تواند بسیار مناسب باشد.

با صرف یک هزینه معقول می توانید به راحتی از استرس ها و نگرانی های روزانه خود کم کنید، به تمامی کارهای خود در یک فرصت مناسب رسیدگی کنید، کیفیت انجام کارهایتان را افزایش دهید و از همه مهم تر می توانید ذهن خود را از تمامی شلوغی ها رهایی ببخشید و روند رشد و تغییرات خود را به خوبی بررسی کنید تا متوجه شوید که در طی روزها و هفته عملکرد شما دستخوش چه تغییراتی شده است.

دانلود دفتر برنامه ریزی رایگان

استفاده از دفتر برنامه ریزی چه به صورت نسخه چاپی و چه به صورت فایل پی دی اف این روزها قابل استفاده است. اما برای آن دسته از دانش آموزان و دانشجویانی که دسترسی کامل به تهیه دفتر برنامه ریزی نسخه چاپی ندارند، باید گفت که می توانید به صورت کاملا رایگان دفتر برنامه ریزی دکترپرتوی را دانلود کنید و یا با استفاده از نت گوشی از آن استفاده نمایید و یا می توانید به تعداد هفته هایی که مد نظر آن دارید آن را چاپ کنید و از آن استفاده نمایید. برای دانلود دفتر برنامه ریزی رایگان می توانید بر آیکون زیر کلیک نمایید و دفتر برنامه ریزی را دریافت نمایید.

دانلود دفتر برنامه ریزی رایگان

ضرورت استفاده از دفتر برنامه ریزی

شاید هنوز هم برای خیلی از دانش آموزان دفتر برنامه ریزی ابزاری غیر ضروری به نظر برسد و حتی خیلی از افراد حوصله کامل کردن جدول های برنامه ریزی را نداشته باشند. همچنین دنیای دیجیتالی امروز و برنامه ریزی و نرم افزار های مختلف هوشمند، ضرورت استفاده از دفتر برنامه ریزی را برای دانش آموزان کمرنگ کرده باشد. اما استفاده از نسخه فیزیکی دفتر برنامه ریزی و جداول برنامه ریزی و گزارش دهی هفتگی مزایایی دارد که اطلاع از آنها لازم است و حتی لازم است تا دانش آموزان تحت هر شرایط خود را موظف به استفاده از دفتر برنامه ریزی نمایند.

1) ایجاد نظم در مطالعه 

2) استفاده مناسب از زمان 

3)کاهش زمان های تلف شده در طول روز 

4) ایجاد آرامش در روز 

5) افزایش بازدهی در مطالعه و انجام کارها

6) بررسی روند پیشرفت و افت درسی

7) ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر 

8) مدیریت زمان برای رسیدگی به تمامی کارها

9) جلوگیری از فراموشی در روند انجام دادن کارها 

10) ایجاد برنامه ریزی دقیق و رفع مشکلات مطالعه 

تمامی این موارد موجب می شود که بتوانید به درستی از زمان خود استفاده کنید و به نسبت سایر رقبای خود 50 الی 60 درصد پیشرفت داشته باشید. بدون صرف هیچ هزینه ای می توانید از دفتر برنامه ریزی رایگان گروه آموزشی دکترپرتوی استفاده نمایید و کارهای خود نظم و سامان ببخشید.

نحوه استفاده از دفتر برنامه ریزی

فقط در دست داشتن یک دفتر برنامه ریزی و یا یک پلنر به تنهایی کافی نیست. بلکه باید نحوه استفاده از آن را به خوبی بدانید تا بتوانید به زندگی روزانه خود و ضعیت درسی خود نظم بدهید. بعد از دانلود آن می توانید توضیحات زیر را کامل و دقیق مطالعه نمایید تا بتوانید به درستی از این دفتر برنامه ریزی استفاده نمایید.

1) نحوه استفاده از دفتر برنامه ریزی درسی دکترپرتوی به صورت هفتگی می باشد که هر هفته دارای 4 بخش کاملا مجزا می باشد. در بخش اول یک جدول هفتگی مشاهده می کنید که می توانید در هر روز میزان مطالعه خودتان را به صورت کامل و دقیق برای هر درس یادداشت نمایید. مثلا میزان مطالعه درس ریاضی در روز شنبه / دوشنبه و چهارشنبه چه میزان بوده است و از همه مهم تر اینکه این برای هر درس تا چه میزان تست زده اید و تمرین حل کرده اید.

یک نکته خیلی خیلی مهم!!!!

اینکه بدانید در طول یک روز یا یک هفته برای هر درس چه میزان زمان گذاشته اید و تا چه میزان برای افزایش تسلط خود به حل تست و تمرین پرداخته اید؛ کمک می کند که بتوانید با کمک مشاور درسی خود مسیر خود را انالیز کنید که آیا ساعت مطالعه برای هر درس کافی بوده است و یا تعداد تست و تمرین شما با میزان مطالعه شما تناسب دارد. شناسایی این عوامل موجب می شود که برای مشکلات درسی خود راهکار دریافت کنید. مثلا اگر کند خوان هستید و یا وسواس در مطالعه دارید، مشاور تحصیلی آن را شناسایی کند و از همه مهم تر برای رفع آنها راهکار ارائه دهد.

2) درصفحه دوم میزان مطالعه و مباحث و بازده مطالعه هر هفته را یادداشت می کنید تا بتوانید مسیر درسی خود را بررسی کنید که بازدهی و کیفیت مطالعه شما تا چه میزان بوده است و آیا لازم است مباحث مجددا در برنامه ریزی هفتگی قرار بگیرد و یا خیر. از این رو می توانید هر هفته تمامی مباحث درسی خود را مورد بررسی و آنالیز قراردهید تا دیگر هیچ مبحثی نتواند در انتهای سال دارای نقص باشد.

یکی از فواید استفاده از این ابزار قدرتمند این است که مانند نقشه راه عمل می کند و به شما نشان می دهد که آیا مسیری که در پیش دارید، مسیر درستی است یا خیر و اشتباهات شما را با عدد و رقم به شما نشان می دهد. مثلا اگر در هفته جاری تعداد تست 798 عدد بوده است می توانید با مقایسه هفته های قبل متوجه شوید که تا چه میزان پیشرفت و پسرفت داشته اید تا بتوانید استراتژی هفته جدید خود را انتخاب کنید.

صفحه 2 دفتر برنامه ریزی

3) صفحه سوم این دفتر در هفته مخصوص اقدامات و یادداشت های شما می باشد که مانند یک پلنر عمل می کند. در این بخش می توانید اقدامات باقی مانده، تکالیف و امتحان های خود را یادداشت نمایید و یک لیست از اقداماتی که باید در اولویت کاری شما قرار بگیرد؛ بنویسید. از این رو اگر دانش آموزان به خوبی از این صفحه استفاده نمایند، می توانند تمامی نکات مهم را در یک نگاه به مشاور درسی خود منتقل کنند. در اصل این صفحه برای مشاور بهترین صفحه برای آنالیز درسی به حساب می آید.

4) صفحه چهارم هر هفته یک صفحه کاملا استراتژیک می باشد. چرا که آزمون آزمایشی تنها راه سنجش فرد می باشد که می توان متوجه شد که آیا مطالعه او به اندازه کافی بازدهی داشته است و یا خیر و خیلی از نقاط ضعف شما را نشان می دهد. اما برای اینکه بتوانید یک آزمون خوب داشته باشید باید با سطح علمی کافی وارد جلسه آزمون شوید. از این رو در صفحه چهارم دفتر، شما می توانید میزان مباحث مطالعه شده و مطالعه نشده هر آزمون را در دو ستون مجاور هم ثبت کنید.

  مشاوره درسی با قیمت مناسب

هدف از این کار این است که مشاور درسی برای برنامه ریزی هفتگی بتواند زمان بندی دقیقی در نظر بگیرد تا بودجه و مباحث باقی مانده را در برنامه هفتگی قرار دهد. همچنین یکی دیگر از مزایای این ستون ها میزان تست زده شده برای هر مطلب است که می توان متوجه شد آیا مطلب مورد نظر به تسلط کافی رسیده است و یا خیر و تعداد تست باقی مانده نیز کمک می کند که شما چگونه باید در زمان مناسب هر تست را حل کنید.

مثلا برای درس ریاضی برای تسلط رسیدن به هر مبحث بین 200 الی 250 عدد تست نیاز است. این جداول نشان می دهد که آیا تعداد تستی که کار کرده اید کافی بوده است و یا خیر. اینکار موجب می شود برنامه ریزی هفتگی خیلی دقیق تر انجام شود.

صفحات استراتژیک دفتر برنامه ریزی گروه آموزشی پرتوی 
صفحه سوم دفتر برنامه ریزی صفحه چهارم دفتر برنامه ریزی

چرا دفتر برنامه ریزی گروه آموزشی پرتوی؟

مسلما دفاتر برنامه ریزی در بازار کم نیستند و معمولا مدارس نیز جداولی را برای ارائه گزارش روزانه در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. اما استفاده از دفتر برنامه ریزی گروه آموزشی دکتر پرتوی دارای مزایایی است که موجب می شود دانش آموزان و دانشجویان زیادی طرفدار این دفتر برنامه ریزی باشند.

1) در ابتدا هر هفته یک نکته آموزشی درسی وجود دارد که بنا بر اقتضای زمان به دانش آموزان راه و رسم مطالعه را می آموزد. مثلا روش های مطالعه، تست زنی، افزایش دقت و تمرکز در حین مطالعه و ده ها نکته دیگر که می تواند به عنوان یک دفتر برنامه ریزی و مشاوره درسی مورد استفاده قرار بگیرد.

2) در انتهای هر هفته یک نقشه راه وجود دارد که آیا مسیری که در طول هفته پیموده اید درست بوده است یا خیر. در اصل یک ارزیابی که در انتها نقاط ضعف شما را به خوبی با یک نکته آموزشی برطرف می کند و کمک می کند که هفته جدید را بدون مسائل و مشکلات قبلی شروع کنید.

3) استفاده از این دفتر برنامه ریزی اصلا سخت و زمانبر نیست و دانش آموزا به راحتی و سرعت می تواند از آن استفاده کند.

4) بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانید به جداول برنامه ریزی و مشاوره و آموزش نکات مطالعه و تست زنی دسترسی داشته باشید.

5) وجود نمودار انرژی در دفتر برنامه ریزی که می تواند انگیزه و انرژی داوطلب را افزایش دهد و از همه مهم تر استفاده از بازی  که موجب تقویت ذهن دانش آموزان ودانشجویان  می شود.

6) همچنین معمولا دفاتر برنامه ریزی فقط برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم کاربرد دارد. اما دفتر برنامه ریزی گروه آموزشی پرتوی برای تمامی مقاطع و دانشجویان نیز دارای کاربرد می باشد و قابل استفاده است.

مشاوره رایگان در دفتر برنامه ریزی هفتگی 
صفحه 5 دفتر برنامه ریزی صفحه 6دفتر برنامه ریزی

 

 

3.5/5 - (15 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *