منابع جمع بندی دروس در زمان عید نوروز

منابع جمع بندی دروس

عید نوروز دورانی است که عموما با عنوان جمع بندی دروس شناخته شده است؛ دوران جمع بندی دورانی است که شما می توانید بسیاری از دروس و مباحث را جمع بندی کنید و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید دوران جمع بندی عید فرصت برای جبران دروس مطالعه نشده است که اهمیت بالایی دارند و همانطور که اولین فرصت برای جمع بندی دروس است، میتوان گفت آخرین فرصت نیز می باشد به همین جهت مهم است که از چه منابعی برای این دوران مطالعاتی استفاده شود. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با بهترین منابع جمع بندی دروس در زمان عید نوروز آشنا کنیم…

منابع جمع بندی دروس در عید نوروز

داشتن منابع صحیح مطالعاتی برای پیشرفت درسی شما بسیار کمک کننده میباشد، اگر از روی یک منبع خوب مطالعه نکنید زمان شما به هدر می رود و یادگیری شما نیز در سطح مطلوبی نخواهد بود به همین دلیل، آگاهی از منابع مطالعاتی خوب برای جمع بندی عید، بسیار بسیار اهمیت دارد که در اینجا به روش های مطالعه هر درس و معرفی منابع جمع بندی دروس خواهیم پرداخت.

بهترین منابع جمع بندی درس ادبیات فارسی در عید

درس ادبیات فارسی با ضریب 4 مهم ترین درس عمومی است که دفترچه سوالات عمومی کنکور سراسری هم با این درس شروع می شود؛ چرا که 5 موضوع مختلف اعم از : لغت و املا ، تاریخ ادبیات ، ارایه ، زبان فارسی و قرابت را در بر می گیرد . بهترین روش برای مطالعه درس فارسی روش موضوعی است که آن هم به صورت ثابت برنامه باید به پیش بروید همچنین کتاب های موضوعی نشر الگو برای این درس بسیار کار آمد هستند تست های آموزشی مضربی برای موضوعات مختلف درس فارسی می تواند کمک کننده باشد . اگر درس فارسی را تا درصد 80 به راحتی پاسخ می دهید حتما روی زبان فارسی به صورت جدی تمرکز کنید اما اگر درصد فارسی شما زیر 80 است بهتر است مبحث زبان فارسی را حذف کنید و تمرکز خود را روی 4 موضوع دیگر بگذارید .

 

بهترین منبع برای جمع بندی درس عربی در عید

در درس عربی از ترجمه غافل نشوید 40% سوالات کنکور شما از ترجمه می باشد بهتر است در انتخاب قواعدی که می خواهید مطالعه کنید دقت کنید چرا که برخی از قواعد با ساعت ها مطالعه هم شما را به نتیجه نمی رسانند . بهترین منبع برای درس عربی در عید برای جمع بندی منبعی از تست های علامتداری است که از ایتدای سال روی آنها کار کرده اید سوالات آزمون های آزمایشی هم می تواند در دوران عید منبع مناسبی باشد و اگر از کتاب های تست درس به درس استاده می کنید سوالات آزمون های سراسری سال های قبل این کتاب ها برای تمرین بیشتر در الویت مطالعه ای و تستی شما قرار بگیرد .

 

بهترین منبع برای جمع بندی درس دینی در عید

همانطور که در مقاله های قبلی گفته ام برای این درس تست خط به خط از نوع کتاب باز از هر چیزی واجب تر است برای همین تنها و بهترین کتاب تست موجود در بازار کتاب سفیر خرد نوشته مسلم بهمن آبادی است و حتما روی تست های خط به خط آن کار کنید در درس دینی توجه به آیاتی که در کتاب درسی وجود ندارد اما به آنها اشاره کوچکی شده و کد گذاری انها با متن راهگشای درصد بالای 80 در کنکور سراسری شما است

پیشنهاد ویژه رتبه شو: بهترین اردوی مطالعاتی نوروزی 1400

بهترین منبع برای جمع بندی درس زبان در عید

برای درس زبان لغات و لغات و لغات رو جدی بگیرید و فقط روی لغات و ریدینگ تمرکز کنید لغات رو به روش مثبت و منفی مطالعه کنید حتما روی ریدینگ به صورت ثابت برنامه کار کنید کتاب های مبتکران و خیلی سبز گزینه مناسبی برای تست لغات هستند . نیازی نیست از روی واژه نامه های کتاب های کمک آموزشی لغات زبان رو مطالعه کنید بهتر است لغات رو از متن کتاب درسی یا از تست ها جست و جو کنید تا چسبندگی اطلاعات رو در حافظه خودتان بیشتر کنید .

 

بهترین منبع برای جمع بندی درس ریاضی در عید

اگر در رشته تجربی تحصیل می کنید بی شک کتاب جامع مهر وماه رو توصیه می کنم این کتاب درسنامه خوبی دارد و برای دوران جمع بندی عید تست های 45% آن بسیار بسیار مفید و کاربردی خواهد بود اگر درس ریاضی شما بسیار قوی است و می خواهید به صورت آزمون تک درس به پیش بروید باید از کتاب 100آزمون مهر وماه برای 100 استفاده کنید این کتاب شامل 100 آزمون شبیه ساز ریاضی کنکور است که می تواند آمادگی شما را بسیار بسیار بالا ببرد .

اما اگر رشته شما ریاضی است و برای درس حسابان به دنبال کتاب خوبی هستید کتاب خیلی سبز را توصیه می کنم و در درس هندسه و گسسته میکرو نقره ای طبقه بندی گاج پس از گذشت سال ها هنوز هم کتاب خوبی است .

در کنار این موضوع می رسیم به داوطلبان رشته انسانی که درس ریاضی برای افرادی که خواهان زیر گروه 3 هستند پر ضریب ترین و پر اهمیت ترین درس به شمار می آید برای همین موضوع کتاب خیلی سبز به این دانش آموزان پیشنهاد می شود اما به دلیل حجم بالای این تست ها پیشنهاد تست های مضربی و تیپ بندی در دوران برنامه ریزی عید به شما عزیزان می شود.

 

بهترین منبع برای جمع بندی درس شیمی در عید

معمولا داوطلبان از کتاب های خیلی سبز یا مبتکران در طول سال برای درس شیمی استفاده می کنند همانطور که می دانید این کتاب ها بسیار بسیار حجیم هستند . و برای جمع بندی عید خیلی مناسب نیستند برای همین موضوع کتاب های فار آزمون سوالات طبقه بندی شده خوبی دارد که خیلی هم حجیم نیستند . همچنین کتاب های جیبی مهر وماه هم می توانند برای مرور هم مناسب باشند . برای درس شیمی توجه به جدول تناوبی ، واکنش ها ، فرمول های شیمیایی و رنگ ها و…. باشد که بتواند یادگیری شما را افزایش دهد و بعد دیگر مطالعه شما روی حل مسائل آن هم از طریق محاسبات سریع ریاضیات باشد چرا که 60 ثانیه زمان برای سوالات شیمی واقعا کم است برای همین موضوع محاسبات سریع ریاضی را برای حل مسائل درس شیمی جدی بگیرید .

بیشتر بخوانید: شیوه صحیح برنامه ریزی نوروز برای کنکوری ها

بهترین منبع برای جمع بندی درس زیست در عید

زیست را اصلا دست کم نگیرید در درس زیست شماسی الویت مرور و مطالعه با کتاب درسی است و  مسلما برای هر درس باید بهترین کتاب های تست موجود در بازار کار شود که شامل کتاب آی کیو گاج ، مهرو ماه و نشر الگو و خیلی سبز هست اگر این کتاب ها نیمه کاره رها شده الویت با تکمیل این ها است یا اگر فقط یک کتاب تست داشته اید در دوران عید روی کتاب تست دوم تمرکز کنید و همچنین اگر زیست شما در د فوق عالی است پس بهتر است سوالات آزمون آزمایشی مختلف را به صورت آزمونی پیش ببرید .

 

بهترین منبع برای جمع بندی درس فیزیک در عید

اگر در یادگیری مفاهیم درس فیزیک مشکل دارید کتاب آموزش شگفت نگیزی خیلی سبز در غیر این صورت برای درس فیزیک کتابی به جز گاج میکرو طبقه بندی را توصیه نمی کنم اما باید تست های ان را الویت بندی کنید و تست های سراسری و تست های ستاره دار را در اولویت قراردهید . در این درس فقط و فقط تیپ بندی می تواند به شما کمک کند که بتوانید تست های مختلف را کار کنید

 

بهترین منابع جمع بندی دروس اختصاصی رشته انسانی  در عید

  • درس اقتصاد : کتاب خیلی سبز ، مشاوران آموزش و قلم چی !!! شاید تعجب کنید اما کار کردن تمامی تست های این 3 کتاب واجب و لازم است برای همین موضوع حتما محاسبات ریاضی خود را در این درس قوی کنید 15 سوال در 10 دقیقه !!!! واقعا سخت و دشوار هست مخصوصا اینکه هر مسئله اقتصاد یک صفحه پاسخ دارد و جمع و تفریق های طولانی می تواند واقعا لطمه زننده باشد .
  • درس فلسفه ، منطق ، روانشناسی : کتاب اختصاصی مشاوران آموزش برای این درس ها واقعا مفید است و به جز این کتاب هیچ کتاب کمک آموزشی دیگری را توصیه نمی کنم .
  • درس علوم و فنون : برای این درس مانند درس ادبیات فارسی به صورت موضوعی به پیش بروید تاریخ ادبیات ، آرایه و عروض و قافیه که به جز تاریخ ادبیات باقی مباحث تمرینی هستند و باید فقط تست های زمان دار و تحلیلی کار شود برای همین کتاب خیلی سبز را به شدت توصیه می کنم .

بهترین منابع کتاب تست برای داوطلبان قوی در عید

اگر تراز شما در آزمون های قلم چی بالای 6700 و در آزمون گزینه 2 بالای 8500 هست شما جز دسته داوطلبان قوی محسوب می شوید اگر جز این دسته از داوطلبان هستید دیگر نیازی در دوران عید زمانی برای مطالعه بگذارید و بهتر است تمامی دروس پایه و دوازدهم را به رفع اشکال بپردازید و از خود آزمون بگیرید منبع مناسب برای آزمون ، ازمون های آزمایشی است به طور مثال اگر شما در طول سال در آزمون قلم چی شرکت می کردید حال باید آزمون های آرشیوی گزینه 2 و گاج را شرکت کنید و بر عکس چرا که برا این دسته از داوطلبان مطالعه اصلا کار آمد نیست .

 

بهترین منابع کتاب تست برای دروس قوی در عید

گاهی پیش می آید که شما در یک درس خاص قوی هستید و آن درس را بالای 80% در آزمون ها پاسخ می دهید در این صورت باید به صورت آزمون های تک درس پیش بروید یعنی مثلا درس عربی جز دروس قوی شما محسوب می شود و تمامی تست ها را زده اید حال کتاب های آزمون تک درس موج آزمون را به شما پیشنهاد می دهیم که برای اینکار استفاده نمایید اما شرایط آزمون دادن رو لطفا رعایت نمایید و از همه مهم تر تحلیل خودکار سبز و قرمز را فراموش نکنید .

 

بهترین منابع کتاب تست برای درس قوی زیست در عید

منابع مطالعاتی درس زیست شناسی در بالا کامل توضیح داده شد اما اگر در درس زیست شناسی قوی هستید علاوه بر موج آزمون حتما حتما سوالات آزمون های آزمایشی درس زیست شناسی کانون و گاج و گزینه 2 را به صورت آزمونی حل کنید .

 

بهترین منابع کتاب تست برای درسنامه و آموزش در عید

اگر جزوه خوبی ندارید و در زمینه مطالعه و آموزش دچار مشکل هستید هنوز مفاهیم کتاب درسی را هم یاد نگرفته اید چه برسد به تست پیشنهاد می کنم از درسنامه های آموزش شگفت انگیز کتاب خیلی سبز استفاده کنید که با اینکه طولانی است اما به مانند یک معلم خصوصی می ماند و می تواند نیاز شما را برطرف کند فقط در زمان مطالعه از روش شکست زمان و تکنیک های تند خوانی استفاده نمایید.

 

 

4.9/5 - (46 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *