معرفی کامل تیزهوشان ششم و معرفی منابع مطالعاتی

تیزهوشان ششم

آزمون تیز هوشان هر ساله در دو مقطع ششم برای ورود به دوره اول دبیرستان و مقطع نهم برای ورود به دوره دوم دبیرستان برگزار می شود . اما روی صحبت ما با خانواده هایی است که فرزند ششمی دارند و می خواهند که در آزمون تیزهوشان ششم شرکت کنند . میدانید که این آزمون برای همه دانش آموزان راحت نیست و برای قبولی باید خود را از قبل آماده کنند و نیازمند کمک از یک مشاوره و شرکت در بهترین جلسات مشاوره و برنامه ریزی درسی هستند .اولین نکته ای که میخواهم به شما بگویم این است که اطلاعات کاملی از این آزمون کسب کنید و با آگاهی کامل در آن شرکت کنید که ما در این مقاله به شما همه چیز در مورد تیزهوشان ششم را میگوییم تا با آن آشنا شوید.

تغییرات آزمون تیز هوشان سال ششم

برای آزمون تیز هوشان سال ششم تغییراتی در نظام جدید آموزشی در دو سال اخیر ایجاد شده است در سال های قبل از دروس سال ششم سوال های تستی مطرح می شد اما الان فقط شرط معدل بالا و آزمون هوش و استعداد تحصیلی وجو دارد . برای همین دانش آموزان پایه ششم باید روی یادگیری مفاهیم درسی و حل نمونه سوالات تشریحی از کتاب اقدام کنند تا بتوانند یک معدل خوب کسب کنند و روی افزایش مهارت های هوشی و استعداد یابی تمرکز کنند . برای همین موضوع در ادامه با مبحث مشاوره و برنامه ریزی آزمون تیزهوشان صحبت می کنیم .

زمان ثبت نام آزمون تیز هوشان سال ششم ابتدایی

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان سال ششم در بهمن ماه هر سال است که از طریق سایت azmoon.medu.ir و یا سامانه  hoosh.medu.ir انجام می پذیرد . که با ورود به این سایت می توانید ثبت نام خود را انجام دهید .

نحوه ثبت نام آزمون تیز هوشان پایه ششم

1- ورود به سیستم و ایجاد یک پرتال دانش آموزی

آزمون تیزهوشان ششم

2- ایجاد نام کاربری و رمز عبور

3- وارد کردن کد ملی و رمز عبور

آزمون تیزهوشان ششم

 

4- انتخاب گزینه تیز هوشان هفتم

آزمون تیزهوشان ششم

5- وارد کردن اطلاعات خانوادگی

آزمون تیزهوشان ششم

آزمون تیزهوشان ششم

آزمون تیزهوشان ششمآزمون تیزهوشان ششم

 

آزمون تیزهوشان ششم

 

6- اسکن عکس : در این مرحله باید عکس خودتون رو با مشخصات داده شده اسکن نمایید اندازه و حجم عکس باید در حد استاندارد گفته شده باشد

آزمون تیزهوشان ششم

7- تایید کلی اطلاعات و ذخیره اطلاعات : بعد از اینکه تمامی گزینه ها رو وارد کردید و اطلاعات صحیح خود را وارد نمودید گزینه ذخیره و تایید را بزنید اگر اطلاعات شما صحیح نباشد سیستم به شما هشدار می دهد که باید اطلاعات آن بخش را تصحیح نمایید و مجددا گزینه ذخیره را انتخاب نمایید .

8- پرداخت هزینه : در مرحله بعدی باید هزینه را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید که نیاز به اطلاعات کارت بانکی و داشتن رمز دوم دارد و پس از تایید پیام تایید پرداخت مبلغ برای شما نشان داده می شود .

9- پرینت اطلاعات ثبت نامی : پس از پایان کار حتما از اطلاعات خود یک پرینت تهیهی نمایید و تا روز اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ان را با دقت نزد خود نگه دارید .

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

  • داشتن تابعیت و ملیت ایرانی
  • کسب نمره خیلی خوب و عالی در سال پنجم و ششم ابتدایی
  • امکان انتخاب علاقه مندی به مدارس مختلف تیزهوشان در صورت وجود چند مدرسه در شهر محل اقامت

نکته :

اگر در شهر شما چند مدرسه تیزهوشان وجود دارد باید بدانید که فقط می توانید 3 مدرسه را انتخاب نمایید اینکار کمی شبیه به انتخاب رشته می ماند یعنی اگر مدارسی که قبل از آزمون انتخاب کرده اید قبول نشوید در سایر مدارس حتی در صورت کسب حداقل نمره وظرفیت خالی پذیرفته نمی شوید .

زمان برگزاری آزمون تیز هوشان ششم

آزمون تیزهوشان ششم در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می گردد و حدودا یک ماه الی یک ماه و نیم بعد نتایج اولیه آن اعلام می گردد.

تعداد سوالات هوش در آزمون تیز هوشان ششم :

برای آزمون تیز هوشان 2دفترچه توزیع می شود که دفترچه اول  دارای 60 سوال هوش است که برای پاسخ گویی به ان 60 دقیقه فرصت دارید . در این دفترچه سه بخش وجود دارد که هر بخش دارای 20 سوال است و نوع سوالات در هر بخش متفاوت می شود .

دفترچه دوم دارای 40 سوال و 20 دقیقه زمان پاسخ گویی است که سرعت عمل و دقت شما را می سنجد .

 

نمونه سوالات آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم

 

نکات مهم در جلسه آزمون تیزهوشان ششم

  • سوالات دارای نمره منفی است و هر سه سوالی که اشتباه پاسخ داده شود یک سوال درست را از بین می برد
  • استفاده از ماشین حساب در آزمون ممنوع است .

منابع مطالعاتی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم :

در سال های قبل آزمون تیزهوشان از مباحث دروس سال پنجم و ششم بود اما با تغییرات صورت گرفته این آزمون فقط از مباحث هوش و استعداد نحصیلی برگزار می شود و نیاز است که دروس سال پنجم و ششم با نمره خوب و خیلی عالی باشند

سوالات آزمون هوش و استعداد تحصیلی از منبع یا کتاب خاصی نیست و هدف آن سنجش هوش و مهارت دانش اموز است برای غربال گری دانش آموزان تیز هوش از سایر دانش آموزان منبع مطالعاتی و کتاب کمک آموزشی برای آزمون هوش و استعداد تحصیلی تیزهوشان ششم از انتشارات های مختلف با ویژگی های مختلف است که در ادامه ملاحظه می کنید .

  • انتشارات مهر و ماه :

آزمون تیزهوشان ششم

  • انتشارات خیلی سبز :

آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم

  • انتشارات گاج :

آزمون تیزهوشان ششم

مشاوره و برنامه ریزی درسی سال ششم

اگر دانش آموز سال ششم هستی و می خواهی که هم یک نمره عالی کسب کنی و هم در آزمون تیزهوشان پذیرفته شوی باید از یک برنامه ریزی عالی استفاده کنی .

برنامه ریزی در سال ششم از میزان اهمیت دارد که درس های سال ششم به نسبت درس های سال اول تا پنج ابتدایی پیچیده تر است چرا که می خواهند داوطلبان را برای ورود به دوره اول دبیرستان اماده  نمایند برای همین کسب نمرات خیلی خوب و عالی در پایان سال کار دشواری است برای همین باید برای نمونه سوالات تشریحی سال ششم هم کتاب های کمک آموزشی خوب داشته باشید که در این زمینه کتاب های ماجرای من و درسام انتشارات خیلی سبز سوالات خوبی از کتاب درسی برای شما طراحی کرده است که هم می توانید هر درس را به صورت جداگانه تهیه کنید وهم به صورت جامع داشته باشید که تنوع کتاب های درس به درس بیشتر است و سوالات بیشتری را در خود جای داده است .

 

آزمون تیزهوشان ششم آزمون تیزهوشان ششم

برنامه ریزی درسی دانش آموزان سال ششم چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

  • مسلما برای دانش آموز سال ششم کار دشواری است که ساعت ها بدون خستگی مطالعه کنند و اصلا علاقه مند کردن این دانش اموزان به درس کار سختی است اما باید مشاوره این دانش اموزان با افراد با تجربه به خصوص یک روان شناس باشد برای همین موضوع ما در مجموعه خودمون مشاوره های دانش اموزان سال ششم توسط روانشناس مجموعه انجام می پذیرد که بتوانند از لحاظ روحیه ای و انگیزشی با داوطلبان صحبت کنند.
  • برنامه ریزی فردی متناسب با هر خلق و خو و ویژگی های فرد
  • ارتباط مستقیم و مداوم با اولیا جهت پیشرفت تحصیلی بهتر دانش اموز
  • ارائه سوالات و جزوات آموزشی
  • برگزاری آزمون های منظم و هفتگی
  • آموزش روش های حل سوالات هوش
  • آموزش مهارت ها و استعداد های تحصیلی و هوشی توسط روانشناس
  • افزایش خلاقیت تصویری و ذهنی
  • برقراری ارتباط انگیزشی با دانش آموز

چرا گروه آموزشی پرتوی را انتخاب نماییم ؟

در این مجموعه آموزشی با 12 سال سابقه تخصصی برای دانش اموزان پایه ششم از مشاوران روانشناس کمک می گیرد و یک فرد با تجربه که کار با دانش آموزان در این سن را می داند در کنار شما است برای همین موضوع این کار می تواند به فرزند شما کمک شایانی نماید.

پیگیری و پشتیانی مجموعه ما به صورت منظم و حرفه ای است و علت این است که به دنبال کسب در آمد های هنگفت نیستیم برای همین تعداد محدودی دانش آموز می پذیریم تا فرصت کافی برای هر فرد را داشته باشیم .

فرم مشاوره رایگان

 

4.4/5 - (20 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *