نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور

,
ویرایش انتخاب رشته کنکور

بعد از زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، داوطلبان متقاضی که مجاز به انتخاب رشته بوده اند، و انتخاب رشته دانشگاه سراسری خود را انجام داده اند، تصمیم به حذف و یا اضافه کردن و یا تغییر و جابجایی رشته محل های انتخابی خود دارند، که گزینه ویرایش انتخاب رشته برای این افراد قرار داده شده است؛ در این بخش میخواهیم نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری را برای شما داوطلبان عزیز توضیح دهیم؛ در ادامه همراه ما باشید…

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری

بعد از انتخاب رشته و تقریبا در اواخر مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری، معمولا سازمان سنجش مدت زمان 24 الی 72 ساعته ای را برای ویرایش اطلاعات انتخاب رشته و فرم انتخاب رشته در نظر می گیرد، که داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش می توانند اقدام به ویرایش انتخاب های خود در فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

نحوه ورود به سایت سنجش و ویرایش انتخاب رشته

بعد از ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org وارد بخش سراسری شده، و در قسمت انتخاب رشته کنکور وارد میشوید، در نوار سمت راست صفحه ویرایش اطلاعات را انتخاب نمایید و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود می توانید اقدام به ویرایش نمایید؛

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری

روش ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری

محدودیت در ویرایش

ویرایش انتخاب رشته شامل حذف ، اضافه کردن ، تغیرر و جابه جایی کد رشته ها است اما از آنجایی که این ویرایش محدودیت دارد لطفا دقت لازم را داشته باشید و چندین مرتبه کد رشته ها و ترتیب انها را چک کنید.

انتخاب رشته

چه زمانی انتخاب رشته خود را ویرایش کنیم؟

معمولا پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش بعد 2الی 3 روز که از زمان انتخاب رشته می گذرد ویرایش هایی در کد رشته ها انتخاب می افتد که معمولا خیلی از داوطلبانی که نزد مشاوران بی تجربه کار می کنند از اطاعیه ها و ویرایش ها مطلع نمی شوند برای همین نیاز به ویرایش انتخاب رشته پیدا می کنند. همچنین اشتباه وارد کردن در زمان ثبت نام و وارد کردن کد رشته ها نیز یکی از دلایلی است که ضرورت ویرایش را می رساند . اما اگر انتخاب های شما صحیح وارد شود و تمامی تغییرات کد رشته ها را بدانید دیگر دچار این مشکل نمی شوید. ونیازی به ویرایش نیست.

مرتبط بخوانید: 17نکته کلیدی در انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور

معمولا زمان ویرایش انتخاب رشته سراسری  پس از باز شدن سایت سازمان سنجش و وارد کردن فرم های انتخاب رشته آغاز می شود و تا چند روز پس از پایان مهلت انتخاب رشته برای ویرایش اطلاعات فرم انتخاب رشته مهلت وجود دارد .

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *