برنامه ریزی به سبک رتبه های برتر

معمولا دانش آموزان در هر مقطعی که باشند، تمایل دارند تا راه و روش دانش آموزانی را در پیش بگیرند که قبلا موفق شده اند. معمولا رتبه های برتر کنکور هر سال الگویی برای دانش آموزان سال بعد می شوند. اما باید دانست که رتبه های برتر  صرفا می توانند تجربیات خود را با دیگران در میان بگذارند اما اینکه شما به عنوان یک دانش آموز برای موفقیت در کنکور تنها مسیر داوطلب رتبه برتر را پیش بروید، کاملا اشتباه است چرا که مسیر موفقیت هر دانش آموزی منحصر به فرد است اما می توان از تجربیات آنها استفاده کرد و از آنها درس گرفت. یکی از عواملی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد؛ برنامه ریزی به سبک رتبه های برتر می باشد.

اینکه رتبه های برتر به خوبی مطالعه کرده اند و برنامه ریزی خوبی داشته اند کاملا صحیح می باشد و مسلما استفاده از اصول مطالعه صحیح در برنامه ریزی به سبک رتبه برتر ها صحیح می باشد. اما اینکه رتبه های برتر به شما برنامه ریزی بدهند اصلا کار صحیحی نیست. چرا که نوشتن برنامه ریزی نیاز به تجربه و علم دارد. رتبه های برتر صرفا می توانند روش هایی که رفته اند را بیان کنند. اما اگر می خواهید یک برنامه ریزی درسی به سبک رتبه های برتر داتشه باشید؛ می توانید با مشاورانی که رتبه های برتر زیادی داشته اند، صحبت کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید و برنامه ریزی دریافت کنید که شما را تبدیل به یک رتبه برتر کند.

اصول برنامه ریزی رتبه های برتر

همانطور که در بالا تاکید شد، می توان از تجربیات رتبه های برتر در مطالعه استفاده کرد اما صرفا پیروی از یک مسیری که مناسب یک فرد بوده است دلیلی بر آنکه آن مسیر برای دیگران هم به موفقیت می رسد، صحیح نیست. اما می توان  گفت که برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور سراسری چه اصول و ویژگی هایی دارد و مسلما مشاور برنامه ریزی شما باید این اصول را در برنامه ریزی هفتگی شما بنا بر وضعیت درسی شما و هدفی که دارید، رعایت کند. این اصول عبارتند از :

1-برنامه ریزی بر اساس هر فرد

متاسفانه خیلی از مشاوران و دانشجویان یک جدول برنامه ریزی درسی ایجاد می کنند و به تعداد زیادی از داوطلبان آن را ارائه می دهند. این سبک از مطالعه و برنامه ریزی کاملا اشتباه است. چرا که هر فردی باید برنامه ریزی مخصوص به خودش را بر مبنای هدفی که دارد، برنامه کلاس ها و مدرسه و آزمون ها و … دریافت کند.

مسلما برنامه ریزی به سبک رتبه های برتر کنکور باید کاملا فردی باشد. در اولین قدم برای دریافت مشاوره درسی در ابتدا مطمئن شوید که آیا این برنامه ریزی از قبل آماده شده است یا مخصوص خود شما طراحی می شود.

 

زمانی که برنامه ریزی برای خود شما طراحی می شود کاملا قابل اجرا خواهد بود و یک برنامه ریزی متعادل و اصولی خواهد بود.

2-جزییات در برنامه ریزی باید مورد توجه قرار گیرد

خیلی از مشاوران و دانشجویانی که بدون تجربه به انجام دادن کار مشاوره تحصیلی مشغول هستند، با کلیات برنامه ریزی می کنند. مثلا از ساعت 9 تا 10 مطالعه ریاضی. خب این سبک از برنامه ریزی کاملا اشتباه است. چرا که داوطلب در ابتدا باید بداند که در واحد ریاضی چه مبحثی باید کار شود، چند تست زده شود و از همه مهم تر سبک مطالعه و تست زنی در هر واحد درسی مشخص شود. یعنی هر واحد برنامه ریزی درسی باید با جزییات کامل و دقیق باشد. برنامه ریزی های کلی نمی تواند شما را به موفقیت درسی کامل برساند.

  برنامه ریزی برای کنکور

3-برنامه ریزی بر اساس هدف درسی

مسلما فردی که می خواهد در رشته پزشکی پذیرفته شود، باید با سبکی متفاوت از فردی مطالعه کند که می خواهد وارد رشته هوشبری شود. برنامه ریزی هر دانش آموز باید به گونه ای باشد که منجر به موفقیت او در کنکور سراسری شود. این برنامه ریزی باید در راستای هدف درسی، برنامه مدرسه، آزمون ها و امتحانات باشد. در غیر این صورت این برنامه ریزی بدون تعادل و نامناسب می باشد.

نمونه برنامه ریزی رتبه های برتر

در کنار تمامی توضیحات داده شده بهتر است تا با نمونه برنامه ریزی های گوناگون آشنا شوید. این برنامه ریزی ها توسط مشاوران با تجربه گروه آموزشی دکتر پرتوی تهیه شده است که منجر به کسب رتبه های برتر بسیاری در سال های اخیر شده است. چرا که هر برنامه ریزی مناسب با هر دانش آموز طراحی می شود و جزییات کامل و دقیقی را در بر می گیرد.

نمونه برنامه ریزی رتبه های برتر گروه آموزشی دکترپرتوی 

عوامل مهم در برنامه ریزی درسی

علاوه بر 3 عامل مهمی که در بالا گفته شد، برنامه ریزی درسی باید در بردارنده عوامل مهمی نیز باشد که این علاوه بر مطالعه دروس به عوامل محیطی مطالعه نیز مربوط می شودکه لازم است حتما در برنامه ریزی ها در نظر گرفته شود. در اصل برنامه ریزی بدون این اصول و قواعد اولیه اصلا کارایی ندارد. در اصل هدف از برنامه ریزی درسی این است که به افزایش و رشد مهارت درسی کمک کند. بنابراین باید به گونه ای طراحی شود که موجب تغییر در وضعیت درسی باشد نه آنکه خود یک بار اضافه و استرس بیش از حد برای دانش آموز تلقی شود.

  اشتباهات در برنامه ریزی درسی و کنکور

برنامه ریزی باید به گونه ای طراحی شود که موجب افزایش آرامش و تغییر در وضعیت درسی باشد. در کنار اصول صحیح مطالعه باید بدانید عواملی نیز هستند که تاثیر مستقیمی ندارند بلکه می تواند در نتیجه نهایی تاثیر بگذارد.

این عوامل که در برنامه ریزی به سبک رتبه های برتر در نظر گرفته می شود؛ عبارتند از :

1- مشخص کردن زمان شروع و پایان مطالعه

2- توجه به سرعت مطالعه داوطلب در برنامه ریزی

3- ایجاد تعادل در ساعت خواب و بیداری

4- رعایت اصول تغذیه ای مناسب برای افزایش تمرکز

5- چیدمان اصولی واحد های مطالعاتی بر اساس قدرت حافظه و یادگیری

6- ایجاد بازه های زمانی مرور برای جلوگیری از فراموشی مطالب

7- ایجاد بازه های تفریح هوشمند برای افزایش بازدهی مطالعه در هفته های آتی

8- قرار دادن بازه های جبرانی و فراتر از زمان برای جلوگیری از بی نظمی در مطالعه

9- مطالعه درس روز و آموزش اصولی درس روز به داوطلب

10- تعدال مطالعاتی براساس ضریب هر درس در هفته

چگونه یک برنامه ریزی درسی خوب به سبک رتبه های برتر داشته باشیم ؟

برای یک برنامه ریزی درسی خوب باید به متخصص در زمینه برنامه ریزی مراجعه کنید. مجددا تاکید می کنم که رتبه های برتر اگر توانسته اند به هدف خود دست پیدا کنند یعنی مسیر درسی خود را به خوبی پیش رفته اند اما این ملاکی بر این نیست که همه داوطلبان از این مسیر پیروی کنند. صرفا می توان از تجربیات بهره برد. بهترین برنامه ریزی این است که اصول اصلی مطالعه را در بر بگیرد که تمامی ویژگی های ان توضیح داده شد.

اما برای دریافت برنامه ریزی که بتواند شما را به رتبه برتر تبدیل کند؛ توصیه می کنم که از مشاوره و برنامه ریزی های فردی گروه آموزشی دکتر پرتوی استفاده نمایید که با مشاورانی مجرب به شما کمک می کنند یک برنامه ریزی دقیق و اصولی و مخصوص به خودتان دریافت کنید که شانس رتبه برتر شدن شم را بسیار افزایش می دهد.

مشاوره و برنامه ریزی درسی اقتصادی  مشاوره و برنامه ریزی درسی VIP

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره 09207278684

تماس حاصل نمایید وسوالات مشاوره ای خود را با ما در میان بگذارید

 

 

 

1/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *