اردوی نوروزی نهم (برنامه ریزی درسی نهم برای عید)

,
اردوی نوروزی نهم

مشخص است که اهمیت سال نهم در انتخاب رشته آن می باشد اما معدل بالا و کسب حداقل نمره در دروس سال نهم لازمه یک انتخاب رشته خوب است. اما برای کسب معدل قابل قبول در امتحانات نهایی سال نهم باید روش مطالعه را بدانیم و بتوانیم دروس سال نهم را جمع بندی کنیم. برای همین موضوع اردوی نوروزی در پایه نهم و برنامه ریزی درسی عید برای نهمی ها همانند داوطلبان کنکور واجب و ضروری است.

انتخاب اردوی نوروزی نهم حضوری یا آنلاین :

از زمان شیوع ویروس کرونا انتخاب خدمات مشاوره ای به صورت حضوری و آنلاین سخت شده است. اما موضوعی که در دوران عید نوروز باید مورد توجه قرار بگیرد؛ یک برنامه ریزی جامع برای مطالعه تمامی دروس و آمادگی برای امتحانات نهایی می باشد. برای همین تفاوتی ندارد که در اردوی های نوروزی نهم حضوری شرکت کنید و یا در اردوهای آنلاین عید ثبت نام کنید مهم ترین اقدام در دوران عید برای دانش آموزان پایه نهم مشاوره و برنامه ریزی برای مطالعه دقیق و اصولی دروس و آمادگی برای امتحانات نهایی می باشد.

چگونه در عید برنامه ریزی کنیم؟

مسلما اگر می خواهید نتیجه خوبی در امتحانات نهایی کسب کنید باید از قبل آمادگی خوبی داشته باشید و صرفا با مطالعه در شب های امتحان نمی توان به نتیجه دلخواه برای انتخاب رشته مورد نظر دست یافت. و مسلما در طول سال تحصیلی فرصت کافی برای جمع بندی نخواهیم داشت. برای همین دوران عید نوروز با توجه به تعطلیلی مدارس بهترین فرصت برای مطالعه درس های سال نهم می باشد.  برای همین مهم است که اصول برنامه ریزی را بدانیم و مطابق با آن مطالعه کنیم . اصول برنامه ریزی درسی پایه نهم در دوران عید نوروز عبارتند از :

توجه به دروس ضریب دار برای انتخاب رشته:

برای ورود به رشته تجربی درس ریاضی و علوم، برای ورود به رشته ریاضی درس ریاضی و برای ورود به رشته انسانی درس عربی، فارسی و مطالعات اهمیت بالایی دارند و نمره این دروس در امتحانات نهایی ملاک انتخاب رشته شما می باشند و اگر حد نصاب کامل آن را کسب نکرده باشید، مجاز به انتخاب رشته مورد نظر خود نخواهید بود. برای همین با توجه به رشته مورد نظر خود برای ورود به دبیرستان در درجه اول باید دروس شاخص را انتخاب کنید و در الویت مطالعه خود قرار دهید.

دروس عقب افتاده را در ابتدا مطالعه کنید:

مسلما مطالعه از ابتدای هر کتاب کار صحیحی نیست بلکه باید توجه کنید که کدام درس ها و مباحث را به نسبت کلاس درسی عقب مانده اید و مطالعه نکرده اید و الویت برنامه ریزی خود را بر مبنای مطالعه هر چه زودتر این دروس قرار دهید.

تکالیف دبیران:

مسلما دبیران پایه نهم برای دروان عید به دانش آموزان تکالیف را ارائه می دهند که دانش آموز موظف خواهد بود که آنها را انجام دهد اما باید مواظب بود که انجام دادن این تکالیف از شما زمان زیادی نگیرد و همچنین موجب صدمه زدن به جمع بندی شما نشود. بنابراین بهتر است که هر روز 1الی 2 واحد از برنامه ریزی درسی خود را به مطالعه و انجام دادن تکالیف اختصاص دهید تا باقی روز را با خیال راحت به رفع اشکال و جمع بندی بپردازید.

  هزینه اردوی نوروزی با بهترین پانسیون

حل نمونه سوال و تمرین :

مسلما بدون تمرین کردن نمی توان روی درسی مسلط شد . برای همین موضوع حتما در کنار مطالعه کتاب های درسی از کتاب های شب امتحان خیلی سبز استفاده کنید تا بتوانید با در دست داشتن تمرینات متنوع و گسترده، بر روی مطالب کتاب درسی مسلط شوید.

برنامه ریزی برای تمامی دروس و مباحث :

هدف از مطالعه در عید این است که تمامی کتاب های درسی تا جایی که دبیران تدریس کرده اند، جمع بندی شود بنابراین باید به نحوی برنامه ریزی کنید که تمامی دروس و تمامی مباحث یک درس در برنامه ریزی قرار بگیرد و بعد از تعطیلات نوروز و اتمام اردوی نوروزی مطلبی برای مطالعه نداشته باشید و فقط به مرور بپردازید.

چه افرادی در عید نیاز به مطالعه و برنامه ریزی دارند؟

آیا لازم است که همه دانش آموزان در پایه نهم در دوران عید مطالعه کنند؟ مسلما پاسخ این سوال بله می باشد. اما برای برخی از دانش آموزان ضروری تر هست و برخی لازم است که انرژی کمتری بگذارند. اگر جز آن دسته از دانش آموزانی هستید که

  • در طول سال تحصیلی مطالعه کاملی نداشته اید و کم کاری کرده اید، تنها راه جبران شما دروان عید نوروز است و حتما باید در اردوی مطالعاتی ویژه دانش آموزان نهم شرکت کنید.
  • دسته دوم دانش آموزانی هستند که
  • برای آزمون های مدارس خاص مانند تیزهوشان و نمونه دولتی آماده می شوند، این دانش آموزان باید حتما در دوران عید از مباحث سال نهم و هشتم تست بزنند و علاوه بر مطالعه دروس پایه نهم، با یک برنامه ریزی دقیق درس های سال هشتم را نیز جمع بندی کنند.
  • ودسته سوم دانش آموزانی هستند که
  • در طول سال تحصیلی به خوبی تلاش کرده اند و همگام با مدرسه و دبیر پیش رفته اند. این دسته از دانش آموزان پایه نهم نیاز دارند که درس ها را مرور کنند و به حل نمونه سوالات اضافه بپردازند. و اگر در دروان 15روزه عید نوروز مطالعه نکنند مسلما دچار فراموشی مطالب درسی می شوند و تمامی زحمات آنها از بین می رود. اما نیازی نست که حتما ساعت مطالعه بالایی داشته باشند. و طبق نظر مشاور درسی می توانند ساعت های مشخصی در روز را به دوره و حل نمونه سوال و تکالیف دبیر بپردازند.

ساعت مطالعه مناسب در دوران عید برای نهمی ها :

یکی از سوالات متداول داوطلبان در پایه نهم این است که چند ساعت در عید درس بخوانیم کافی است؟ اگر جز دسته اول هستید و در طول سال تحصیلی اصلا به خوبی مطالعه نکرده اید بهتر است که حداقل در روز بین 4الی 5 ساعت مطالعه کنید تا بتوانید به یک جمع بندی خوب در سال نهم برسید. اما اگر جز دسته دوم هستید و هدف بزرگی دارید ساعت مطالعه شما باید بین 10الی 12 ساعت باشد چرا که علاوه بر مطالعه دروس سال نهم و تست زنی در این درس ها باید به مطالعه و جمع بندی دروس پایه هشتم نیز بپردازید. و داوطلبان دسته سوم نیز حدودا 2الی 3 ساعت در روز مطالعه داشته باشند، کافی است .

استراحت در عید آزاد می باشد؟!

در کنار مطالعه و جمع بندی باید برنامه ریزی شما به نحوی باشد که بتوانید از تعطیلات عید هم استفاده کنید چرا که دچار خستگی زودرس می شوید و در امتحانات ترم دوم بی انگیزه می شوید. بهترین زمان برای استراحت در دوران عید روز اول و دوم فرودین ، روز هفتم فروردین و روز سیزدهم فروردین می باشد که می توانید به صورت کامل به تفریح و استراحت بپردازید در اصل بهترین روزها برای مطالعه و شرکت در اردوهای نوروزی شامل :

برنامه ریزی تعطیلات نوروزی

برنامه ریزی درسی ارزان عید ویژه دانش آموزان پایه نهم :

اگر به دلیل هزینه های زیاد از داشتن یک برنامه ریزی کامل محروم شدی باید بگم که می تونی با یک هزینه خیلی خیلی کم در اردوی نوروزی آنلاین و ارزان دکتر پرتوی شرکت کنی و برنامه ریزی مخصوص به خودت رو داشته باشی. در این طرح ویژه اردوی نوروزی که شامل اردوی مطالعاتی آنلاین و پشتیبانی کامل مشاوران می باشد، برنامه ریزی ویژه و دقیق دریافت کی کنی که شامل خدمات مشاوره درسی زیر می باشد:

  • جلسه مشاوره آنالیز درسی و بررسی مسائل و مشکلات درسی
  • برنامه ریزی دقیق و مناسب با شرایط دانش آموز
  • برنامه ریزی شخصی سازی شده همراه با جزییات
  • ارائه پکیج روش های مطالعه و افزایش دقت و تمرکز در حین مطالعه
  • ارائه راهکارهای مدیریت زمان در مطالعه و افزایش بازدهی مطالعه
  • پیگیری و پشتیبانی
  • ارائه جزوه و نمونه سوال برای یادگیری بیشتر
  • ارائه فیلم های مشاوره ای و انگیزشی به دانش آموز
  • تضمین کیفیت
  • هزینه مناسب( فقط و فقط با پرداخت 250 هزارتومان یک اردوی نورزوی کامل و آنلاین تجربه کنید)

 

  اردوی نوروزی در خانه و بدون هزینه های اضافه

نمونه برنامه ریزی اردو نوروزی ویژه دانش آموزان پایه نهم :

روز پارت 1

10-11

پارت 2

11:30-12:30

پارت 3

13-14

پارت 4

14-16

پارت 5

16-17

پارت 6

17:30-19

1401/01/03 علوم فصل 4 مطالعه مفاهیم و ردپا گذاری مفاهیم به روش گلوله برفی ادبیات لفات درس 1تا3 فیش نویسی شود و مطالعه جزوه آرایه 5صفحه اول ریاضی فصل 3 درس 1 از جزوه خلاصه گروه استفاده شود و همزمان خلاصه نویسی شود با روش شکست زمان نهار و استراحت جبرانی تکالیف مدرسه
1401/01/04 زبان فیش نویسی لغات درس 1 و حل نمونه سوال از کاربرد کلمات در جمله علوم فصل 4 حل تیپ 1 سوالات فیزیک و حل مسئله مطالعات درس 14و1 مرور به روش خلا ذهنی و استفاده از کدینگ نهار و استراحت علوم فصل 4جمع بندی تیپ 2 حل مسئله و تمرینات آخر فصل تکالیف مدرسه
1401/01/05 ریاضی فصل 3 درس 2 استفاده از خلاصه های فصل و شکست زمان ادبیات درس 4و6و7فیش نویسی لغات و حل تمرین از 5صفحه اوب جزوه آرایه هدیه های آسمان درس 7و6 ردپا گذاری و ارتباط آیات و متن نهار و استراحت جبرانی تکالیف مدرسه

 

برنامه ریزی بالا نمونه کوچکی از یک برنامه ریزی 3 روزه در دوران عید نوروز می باشد که مناسب هر دانش آموز طراحی می شود. در اصل ویژگی های برنامه ریزی ارزان قیمت عید عبارتند از :

 

 

اگر می خواهی با هزینه ای اندک از یک مشاوره و برنامه ریزی کامل استفاده کنی و جز داوطلبان قوی دانش آموزان گروه آموزشی پرتوی باشی فقط کافیه در واتس آپ پیام بدی تا مشاوران ما راهنمایی ات کنن و عضو پکیج مشاوره و برنامه ریزی ارزان قیمت ما باشی.

 

اردوی نوروزی VIPمخصوص نهمی ها :

علاوه بر پکیج ارزان قیمت اردوی نورزی می توانید از خدمات ویژه ارودی نورزی استفاده کنید که شامل خدمات :

  • 2جلسه مشاوره درسی به مدت 45 دقیقه به صورت آنلاین با دکتر پرتوی در رابطه با آموزش روش های مطالعه و تمرکز و ارائه راهکار برای رفع نقاط ضعف و وقت داوطلب.
  • ارائه برنامه ریزی دقیق و فردی مناسب داوطلب توسط دکتر پرتوی به صورت ریز و جزیی
  • پیگیری های روزانه پیرامون اجرای برنامه ریزی توسط دکتر پرتوی
  • ارائه نمونه سوال و جزوه و فیلم های آموزشی برای یادگیری بیشتر
  • جلسات مشاوره انگیزشی
  • ارائه برنامه غذایی
  • بررسی محیط مطالعه و استاندارد سازی محیط مطالعه
  • تضمین کیفیت و افزایش بازدهی
4/5 - (58 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *