استعداد یابی یعنی شناخت توانایی ها و استعدادهای نهفته فردی که از آن بی خبر هستیم . استعداد توانایی ارثی در درون هر فردی است که به صورت ژنتیکی از بدو تولد با ما است . اما شناخت این استعداد ها بسیار مهم است و از طرف دیگر با تمرین و ممارست می توان آنها را تقویت کرد . اما مهم تر از همه شناخت این استعداد هاست که بر هر فردی واجب است که توانایی های ذاتی که خداوند به او هدیه داده است را بشناسد و در جهت تقویت آن ها قدم بر دارد . برای همین استعداد یابی سن خاصی ندارد و از کودکان و نوجوانان گرفته تا بزرگسالان نیاز است که استعداد های خود رابشناسند و در جهت تقویت آن گام بردارند .با ما در این مقاله همراه باشید تا در مورد استعداد یابی تحصیلی و بهترین تست ها برای تشخیص استعداد شما صحبت کنیم.

استعداد یابی تحصیلی و اهمیت آن

استعداد یابی تحصیلی یعنی که دانش آموزان برای چه رشته و چه مشاغلی در آینده مناسب هستند .اهمیت استعدادیابی تحصیلی در این است که نوجوانان می توانند با توانایی های خود آشنا بشوند و بتوانند مسیر بهتری را انتخاب کنند . یکی از علت های بیکاری در جوانان ما این است که افراد در جایگاه های مناسب خود قرار نمی گیرند و انتخاب مناسب ندارند و بر اساس آگاهی این انتخاب رشته نهم صورت نمی گیرد . استعداد یابی تحصیلی دانش آموزان با این هدف است که بتوانند بر اساس استعداد های پنهان و نهفته مسیر خود را به درستی انتخاب کنند . شناخت توانایی ها و استعداد ها ، مشکلات عدم علاقه به رشته تحصیلی و بیکاری را حل می کند اگر آدم ها در جایگاه درست خود و متناسب با توانایی های خود مسیر خود را انتخاب کنند مشکلات بیکاری یا عدم علاقه به مطالعه ، بی انگیزگی و بی هدفی و این که خیلی از افراد در رشته تحصیلی خود مشغول به کار نمی شوند دقیقا از همین جا نشات می گیرد که دانش آموزان در برهه زمانی مناسب استعداد های خود را نمی سنجند .

استعداد یابی تحصیلی در چه سنی انجام می پذیرد ؟؟

سوال خیلی از داوطلبان و خانواده هایشان در این است که این استعداد یابی تحصیلی در چه سنی باید صورت پذیرد ؟ استعداد یابی از سنین کودکی مطرح است و معمولا از 5 سالگی تا 50 سالگی برای سنجش استعداد ، تست های روانشناسی مختلفی وجود دارد اما برای استعداد یابی تحصیلی بهترین سن در 14 سالگی و در سال تحصیلی نهم اتفاق می افتد که انتخاب رشته دبیرستان که مقدمه ای برای انتخاب رشته کنکور و انتخاب رشته تحصیلی و شغل آینده است تاثیر می گذارد .

انتخاب رشته و استعداد یابی تحصیلی پایه نهم باید بر چه اساسی صورت پذیرد ؟

انتخاب رشته پایه نهم باید به شکلی باشد که بر اساس توانایی و استعداد دانش آموز و علاقه مندی های ناخوداگاه فرد باشد. بر اساس دیده ها و شنیده ها و تصوراتی که هست نباید انجام پذیرد . فرض کنید دانش آموزی به رشته پزشکی علاقه دارد و وقتی با هزار زحمت وارد این رشته می شود می بیند که ای دل غافل چرا پس شبیه اون چیزی که فکر می کردم نیست و خیلی از دانشجویان پزشکی در سال چهارم دانشگاه انصراف می دهند !!!!! ولی اگر این انتخاب رشته نهم و استعداد یابی تحصیلی دانش آموزان به صورت استاندارد صورت پذیرد دیگر با این مشکلات مواجه نیستیم .

استعدادیابی و انتخاب رشته پایه نهم در مجموعه آموزشی پرتوی به چه صورتی انجام می پذیرد ؟؟

در انتخاب رشته تحصیلی و استعداد یابی دانش آموزان مخصوصا پایه نهم که همانطور که گفتیم از اهمیت بالایی برخوردار است در گروه آموزشی به ای صورت انجام می پذیرد :

  • ارسال فایل های استعداد یابی و تست های شخصیت شناسی یا برگزاری جلسه حضوری
  • پاسخ های تست های شخصیت شناسی به صورت خود کار برای ما ارسال می شود
  • تفسیر و تحلیل تست های روانشناسی توسط روانشناس مجموعه
  • جلسه روانشناسی با دانش آموز و اولیا برای پاسخ و تفسیر و تحلیل تست

چرا برای تست انتخاب رشته تحصیلی و استعداد یابی دانش آموزان گروه اموزشی پرتوی را انتخاب کنیم ؟؟

  • اجرای تست توسط روانشناس مجموعه
  • تفسیر و تحلیل تست به صورت دستی ( اینکار دقت تحلیل تست را بالا می برد و همچنین زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد )
  • قبل از اجرای تست ما هیچ سوالی از شما نمی پرسیم و کاملا بی طرفانه تست شما را تفسیر می کنیم
  • تضمین کیفیت : در ابتدا ماهیچ هزینه ای از شما دریافت نمی کنیم و در پایان کار در صورت رضایت هزینه را پرداخت می نمایید
  • دریافت فایل رایگان کتاب معرفی رشته های دانشگاهی تالیف آقای دکتر پرتوی ( تنها مجموعه دارای 3 جلد کتاب تخصصی در این زمینه )

آزمون های استعداد یابی تحصیلی و انتخاب رشته

3/5 - (1 امتیاز)