تدریس خصوصی در منزل

تدریس خصوصی در منزل

تدریس خصوصی همیشه یک ابزار قدرتمند در دوران تحصیل به حساب می آمده است. معمولا خیلی از دانش آموزان از مشاوره و برنامه ریزی استفاده نمی کنند، اما زمانی که در مدرسه با تدریس یک دبیر به مشکل بر می خورند سریعا از کلاس های تدریس خصوصی در منزل استفاده می کنند. از این رو باید گفت تدریس خصوصی این روزها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مخصوصا با افزایش تاثیر معدل ها در نتایج کنکور و حتی قبولی در آزمون های تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی و..آمادگی برای امتحانات تشریحی مدرسه اهمیت بیشتری پیدا کرده است و یادگیری مطالب کتاب درسی و کسب نمره بالا برای خانواده ها از مقطع ایتدایی تا کنکور دغدغه مهمی شده است.

اما سوال اصلی در این است که چه معلمی قابل اعتماد است و ویژگی های یک دبیر خوب را چگونه باید تشخیص داد و از چه روشی برای تدریس خصوصی در منزل باید اقدام کرد. تمامی این مطالب موضوع بحث امروز ما در این مقاله است تا بتواند به تصمیم گیری صحیح و اصولی به خانواده ها کمک کند.

ملاک های انتخاب دبیر برای تدریس در منزل

بیشتر روی صحبت ما با والدینی است که به دنبال دبیر خوب برای فرزندان خود می گردند. معمولا در زمان انتخاب دبیر خصوصی چند مورد مشابه روی می دهد در مرحله اول خانواده به دنبال پرس و جو برای یک دبیر خوب از میان آشنایان خود هستند و یا در اولین گام به دبیر مدرسه مراجعه می کنند. این اقدامات برای معلم خصوصی به جز هدردادن هزینه خانواده ها و همچنین زمان دانش آموز هیچ دستاورد دیگری ندارد. ملاک های زیر چند مورد از بهترین و مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب دبیر خصوصی می باشد.

 

1-از دبیر مدرسه برای تدریس خصوصی در منزل استفاده نکنید!!

طبق آمار ما در جلسات مشاوره درسی معمولا بیش از 50% خانواده ها از همان دبیر مدرسه استفاده می کنند. حال می تواند به دلایل مختلفی این کار صورت پذیرد. مثلا دبیر مدرسه اگر تدریس خصوصی یک دانش آموز را بر عهده بگیرد؛ راحت تر به او نمره می دهد. پدیده ای که به دلالی در زمینه تدریس تبدیل شده است و متاسفانه راه گریزی ندارد و خیلی از شهرهای کوچک که از کمبود امکانات آموزشی خوب رنج می برند مورد سو استفاده این دبیران قرار می گیرند.

  بهترین آموزشگاه تدریس خصوصی

عامل بعدی این است که خانواده به فرد دیگری اعتماد ندارند و یا شناختی نسبت به دبیران ندارند. اما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان از دبیر مدرسه به عنوان معلم خصوصی استفاده نشود. چرا که هدف از تدریس در منزل یک آموزش متفاوت است. اگر قرار بود دبیر مدرسه کمکی مفید انجام دهد مسلما در کلاس درس این اتفاق می افتاد.

2-از فردی که سابقه زیاد در تدریس ندارد، دوری کنید

در خیلی از همایش ها متوجه می شویم که معمولا دبیرانی که به عنوان دبیر خصوصی در منزل استفاده می شوند، از آشنایان است. اگر فردی در فامیل و اقوام شما کارشناسی ارشد و یا دکتری ریاضی دارد، به معنای صلاحیت علمی ایشان برای تدریس نیست. چرا که اگر مطالب به خوبی در ذهن دانش آموز قرار نگیرد، یادگیری در مراحل بعدی دچار مشکلات جدی می شود.

یک دبیر خصوصی خوب باید فردی باشد که تجربه علمی در مدارس را دارا باشد و بتواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کند و از نحوه طراحی سوال و شیوه آزمون های مدارس مطلع باشد و علم او در نظام آموزشی به روز شده باشد.

3-از دانشجویان برای تدریس استفاده نکنید

در اصل خانواده ها و دانش آموزانی به فکر کلاس های تدریس خصوصی در منزل هستند که در یک درس دچار مشکل در یادگیری و یا پاسخ دهی هستند. برای رفع این مشکل تخصص و تجربه امری بسیار مهم است. استفاده از دبیری که خود دانشجو می باشد شاید هزینه های کمتری را در بر بگیرد، اما نتیجه موفقی را حاصل نمی کند. چرا که دانشجو خودش فقط در حد کتاب درسی و حتی کمتر علم دارد اما یک دبیر خصوصی باید تحصیلات آکادمیک و تجربه عملی تدریس داشته باشد.

برای همین بهترین کار استفاده از دبیران با تجربه بیش از 7سال و دارای تحصیلات مرتبط در زمینه تدریس می باشد.

4-جلسات طولانی برای تدریس خصوصی نداشته باشید

منظور از جلسات طولانی این است که قرار نیست یک دبیر برای تدریس یک فصل در منزل حدودا 20 جلسه صرف کند. اینکار صرفا موجب از بین بردن خلاقیت دانش آموز در حل مسئله می شود. بلکه داوطلب باید خودش یک فصل را مطالعه کند و از دبیر برای رفع اشکل بین 1 الی 2 جلسه استفاده کند.

بنابراین با موسسات آموزشی تدریس خصوصی کار کنید و قرار داد ببندید که جلسه به جلسه با شما تسویه می کنند نه اینکه مجبور باشید هزینه 5 الی 10 جلسه را یکجا پرداخت کنید.

بهترین موسسه تدریس خصوصی در تهران

موسسات تدریس خصوصی بسیاری در تهران و شهرستان ها دایر می باشند اما تفاوت در انتخاب کادر، هزینه های تدریس و کیفیت برگزاری جلسات می باشد. از این رو گروه آموزشی دکتر پرتوی افتخار دارد که به عنوان بهترین مرکز مشاوره و تدریس خصوصی در تهران شناخته شود. که دارای بالاترین میزان رضایت از دانش آموز و خانواده می باشد. دلایل این رضایت از تدریس خصوصی در منزل عبارتست از :

1- انتخاب دبیر توسط مدیریت مجموعه دکتر پرتوی بر اساس وِیژگی های داوطلب

2- استفاده از دبیران به نام و با تجربه در شهر تهران

3- نظارت دکتر پرتوی بر برگزاری هر جلسه

4- رزرو جلسه تدریس خصوصی و پرداخت هزینه به صورت تک جلسه

5- هزینه مناسب با توجه به دبیران متخصص و با تجربه

تدریس خصوصی آنلاین و حضوری

با گسترش و شیوع ویروس کرونا استفاده از سیستم مجازی و آنلاین رواج پیدا کرد. از این رو کیفیت برگزاری جلسات آنلاین در گروه آموزشی دکتر پرتوی با جلسات حضوری هیچ گونه تفاوتی ندارد. چرا که از بهترین و مجهز ترین سیستم ها برای برگزاری جلسه آنلاین استفاده می شود. از این رو این امکان برای دانش اموزان در هر شهر و روستایی برای استفاده از دبیران خوب فراهم امده است.

  تدریس خصوصی در غرب تهران با حرفه ای ها

رزرو جلسه تدریس خصوصی

برای تدریس خصوصی در منزل هیچ محدودیتی وجود ندارد. برای تمامی دروس در همه رشته ها و پایه ها از ابتدایی تا کنکور امکان استفاده از دبیران خوب را دارید. برای رزور تدریس خصوصی می توانید با شماره

09207278684 تماس بگیرید تا انتخاب دبیر شما توسط دکتر پرتوی انجام شود و سپس بتوانید با خود دبیر نیز قبل از شروع جلسات صحبت کنید تا هم دانش اموز و هم دبیر در جلسه اول با آمادگی حاضر شوند.

4.7/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *