خرید کارت اعتباری انتخاب رشته

خرید کارت اعتباری انتخاب رشته

برای ثبت نام در کنکور سراسری و شرکت در کنکور سراسری و همچنین برای وارد کردن کد رشته های نهایی شده انتخاب رشته در دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد کارت اعتباری خریداری کنید. تا بتوانید کد رهگیری ثبت نام دریافت کنید و هم در کنکور شرکت کنید و هم بتوانید انتخاب رشته انجام دهید. از این رو در این مقاله در مورد نحوه خرید کارت اعتباری انتخاب رشته و هزینه ان با هم صحبت می کنیم

خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور سراسری

برای شرکت در کنکور سراسری باید در ابتدا برای رشته اصلی خودتان که شامل ریاضی، تجربی، انسانی است یک کارت اعتباری به مبلغ 54 هزار تومان تهیه نمایید که با شماره سریال کارت اعتباری بتوانید کنکور را ثبت نام نمایید.

داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور زبان و هنر نیز هستند برای هر کدام از این رشته ها باید یک کارت دیگر به مبلغ 54 هزار تومان خریداری نمایید تا در بخش مربوطه سریال آن را وارد نمایید.

همچنین برای شرکت در دوره های پیام نور مبلغ 37 هزار تومان و دوره غیر انتفاعی نیز مبلغ 37 هزار تومان یک کارت اعتباری با شماره سریال جداگانه باید خریداری شود.

تمامی این کارت های اعتباری قبل از شرکت در کنکور سراسری و در زمان ثبت نام کنکور در بهمن ماه اتفاق می افتد که از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر می باشد.

کارت اعتباری کنکور سراسری

هزینه کارت اعتباری ثبت نام انتخاب رشته سراسری

در زمان ثبت نام کنکور سراسری لازم است برای شرکت در کنکور برای هر گروه آزمایشی هزینه ای برای کارت آن پرداخت نمایید . اما دیگر در زمان انتخاب رشته و در زمان وارد کردن 150 انتخاب دانشگاه سراسری با آزمون و 100 انتخاب رشته بدون آزمون دیگر نیازی به پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری نیست. بلکه با مشخصات ثبت نام و کد رهگیری ثبت نام می توانید تمامی کد رشته های انتخابی خود را در سایت سازمان سنجش وارد نمایید.

خرید کارت اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی

در زمان ثبت نام کنکور، ثبت نام دانشگاه سراسری و آزاد یکی می باشد و هزینه ای که پرداخت می کنید هم برای دانشگاه سراسری و هم برای دانشگاه آزاد می باشد. اما برای ثبت انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت این دانشگاه باید به ازای هر انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون یک کارت اعتباری جداگانه تهیه نمایید که هر سال هزینه آن متغیر می باشد. که هزینه آن در سال های قبل 76 هزار تومان بود.

یعنی اگر شما یک انتخاب رشته با آزمون در فرم 100 تایی انجام داده اید نیاز است یک کارت خریداری نمایید. اگر در رشته های بدون آزمون تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان هم انتخاب رشته جداگانه انجام داده اید برای هر کدام باید یک کارت اعتباری جداگانه خریداری نمایید. و شماره سریال آن را در زمان انتخاب رشته وارد نمایید.

خرید کارت اعتباری انتخاب رشته ازاد

نحوه خریدکارت اعتباری ثبت نام کنکور سراسری

همانطور که گفته شد کارت اعتباری دانشگاه سراسری در زمان ثبت نام کنکور خریداری می شود که برای خرید آن باید مراحل زیر را طی کنید:

1- وارد سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org   شوید

2- در بخش سراسری کلیک کنید

3- وارد بخش ثبت نام کنکور سراسری شوید

4- در گوشه سمت راست گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب کنید

5- کارت مورد نظر(سراسری تجربی، ریاضی، انسانی و یا هنر زبان) یا پیام نور و غیر انتفاعی را انتخاب کنید

6- به درگاه بانک متصل شوید و مبلغ را بهصورت اینترنتی پرداخت کنید.

7- سریال خرید کارت را یادداشت کنید

8- در فرم ثبت نام کنکور در بخش مربوطه سریال را وارد نمایید.

  فرم انتخاب رشته کنکور

نحوه خرید کارت اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد

کارت اعتباری دانشگاه آزاد در زمان وارد کردن کد رشته های انتخاب رشته شما می باشد. برای این کار وارد سایت دانشگاه آزاد شوید و پس از وارد کردن کد دسترسی انتخاب رشته که در پایین کارنامه کنکور شما درج شده است، وارد بخش خرید کارت اعتباری شوید و به تعداد انتخاب رشته هایی که دارید، کارت اعتباری خریداری نمایید.

مراقب باشید که در این بخش باید کارت اعتباری کارشناسی پیوسته را انتخاب نمایید.

  اعتراض به انتخاب رشته دانشگاه آزاد فایده دارد؟

پرسش و پاسخ متداول:

1-برای پیام نور و غیر انتفاعی باید یک کارت اعتباری خریداری شود و یا دو عدد؟
پاسخ : اگر می خواهید هم دانشگاه پیام نور و هم غیر انتفاعی شرکت کنید باید دو کارت اعتباری خریداری نمایید.
2-اگر فردی 3 انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد انجام شود چند کارت اعتباری باید خریداری کند؟
پاسخ : در دانشگاه آزاد به ازای هر انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون باید یک کارت اعتباری انتخاب رشته خریداری شود.
3- آیا برای وارد کردن انتخاب رشته بدون آزمون سراسری نیاز به خید کارت اعتباری می باشد؟
پاسخ : برای انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون سراسری نیازی به خرید کارت اعتباری نیست چرا که در زمان ثبت نام کنکور هزینه را پرداخت کرده اید

انتخاب رشته دکتر پرتوی

دریافت مشاوره

3/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *