انتخاب رشته رایگان

انتخاب رشته رایگان

انتخاب رشته یکی از مهم ترین فرایند ها درسال کنکور است .برای انتخاب رشته باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید .در فرایند انتخاب رشته کنکور و انتخاب رشته رایگان به رتبه بستگی بالایی ندارد و بیشتر به نحوه انتخاب رشته صحیح بستگی دارد. ما در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ میدهیم . پس با ما همراه باشید.

  • انتخاب رشته رایگان چگونه است ؟ چگونه می توانم از خدمات انتخاب رشته رایگان استفاده کنم؟
  • در جلسات انتخاب رشته رایگان مجموعه پرتوی چه اتفاقاتی می افتد ؟
  • کارنامه سبز جیست ؟
  • چگونه انتخاب رشته کنیم دانشگاه محور یا رشته محور .

خیلی از داوطلبان کنکور سراسری بوده اند که رتبه خوبی داشته اند اما با یک انتخاب رشته بد و نامناسب نتوانسته اند دانشگاه مناسبی قبول شوند . فقط افسوس برایشان باقی مانده است  و بر عکس خیلی مواقع بوده اند که داوطلبانی که از رتبه خود رضایت نداشته اند اما علی رغم انتظار خودشان جای بسیار مناسبی پذیرفته شده اند . بر همین مبنا ما می خواهیم در این مطلب به شما بگوییم که در انتخاب رشته رایگان کنکور سراسری برای شما چه اتفاقاتی می افتد .

فرایند کارنامه سبز :

در این مرحله می خواهیم با شما در ارتباط با کارنامه سبز صحبت کنیم . بعد از انتخاب رشته و بعد از اعلام نتایج نهایی دانشگاه ها در مهر ماه هر سال سازمان سنجش برای هر داوطلبی که انتخاب رشته انجام داده است کارنامه ای صادر می کند به نام کارنامه سبز .

این کارنامه مشخص می کند که شما در چه رشته های دیگری پذیرفته می شدید اما به آن معنا نیست که  می توانید تغییر رشته بدهید . از نظر ما کارنامه سبز صرفا یک اه و افسوس یا خوشحالی در پی دارد .

اگر درست انتخاب رشته کرده باشی از نتیجه انتخاب خودت راضی هستی اما اگر انتخاب رشته شما صحیح و اصولی نبوده باشد وقتی متوجه می شوی که در چه رشته های دیگری پذیرفته می شدی فقط حسرت و پشیمانی باقی می ماند و ای کاش که درست انتخاب می کردی . پس حتما باید با اصول انتخاب رشته آشنا باشی.

انتخاب رشته دانشگاه

در انتخاب رشته رایگان چی کار انجام دهم که مطمئن شوم انتخاب رشته درستی داشته ام ؟

ببینید شما برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری 150 کد رشته محل حق انتخاب دارید و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 100 کد رشته محل حق انتخاب دارید برای این کار باید انتخاب های خود را به شکلی بچینید که هر چه از پایین به سمت بالا حرکت می کنید خوشحال تر شوید و از انتخاب های خود راضی تر باشید . در این صورت در زمان انتشار کارنامه سبز دیگر افسوس نمی خورید و از انتخاب خود راضی هستید .

انتخاب رشته ، رشته محور یا دانشگاه محور :

سوال خیلی از داوطلبان کنکور بعد از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش و در زمان انتخاب رشته این است که رشته را الویت دهیم یا دانشگاه را ؟

در اینجا ما به شما پاسخ می دهیم که بهترین و صحیح ترین راه انتخاب رشته ، رشته محور است . اگر شما به رشته ای علاقه نداشته باشید و صرفا بر اساس دانشگاه خوب انتخاب رشته کنید قطعا پشیمان خواهید شد . چرا که دانشگاه پس از 4 سال به پایان می رسد و شما می مانید و رشته دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید .

بر مبنای آن رشته باید کار کنید و ادامه تحصیل دهید یا مانند خیلی از جوانان که معضل جامعه امروزی ما هم همین است بروید دنبال یک شغل یا رشته دیگر بر همین اساس بر اساس علاقه مندی به رشته خود انتخاب رشته انجام دهید . ما در انتخاب رشته رایگان به شما می گوییم که چگونه انتخاب رشته انجام دهید تا به بهترین نحو در رشته و دانشگاه خود پذیرفته شوید .

فقط در یک صورت انتخاب رشته خود را دانشگاه محور به پیش ببرید ؛ که دو رشته برای شما در یک سطح علاقه مندی باشد یا دو رشته در مقاطع ارشد به یک رشته منجر شود در این صورت می توانید دانشگاه محور پیش بروید ، بگذارید با ذکر یک مثال برای شما موضوع را باز کنم :

فرض کنیم شما علاقه به رشته مهندسی مکانیک دارید و دوست دارید که در مقطع ارشد در گرایش مکانیک سیالات شرکت کنید اما رتبه شما به حد مکانیک نمی رسد یا مکانیک شهرستان یا دانشگاه های درجه 2 قبول می شوید در اینجا به شما پیشنهاد می کنیم که مهندسی شیمی دانشگاه درجه 1 را جایگزین مهندسی مکانیک دانشگاه درجه 2 کنید چرا که این دو رشته تفاوت زیادی با هم ندارند و در اینجا شرط دانشگاه بهتر است .

 

  مشاوره انتخاب رشته

نکات مهم در پذیرش رشته دلخواه

بسیار خوب، در پذیرش رشته دلخواه، چند نکته مهم وجود دارد که می‌توانند برای داوطلبان مفید باشند:

1. آشنایی با شرایط وضعیت پذیرش: تحقیق درباره شرایط لازم برای پذیرش در رشته‌ی مورد نظر شما، شامل نمرات و شاخص‌های مورد نیاز.

2. بررسی محتوای رشته: اطمینان از مطالعه و آشنایی کافی با دروس اصلی و محتوای درسی رشته مورد نظر.

3. مشورت با مشاوران تحصیلی:** گفت‌وگو با مشاوران تحصیلی یا اساتید رشته برای دریافت راهنمایی و مشاوره درباره انتخاب رشته.

4. تطابق با علایق شخصی: انتخاب رشته بر اساس علاقه و استعداد شخصی، نه فقط بر اساس فشارهای اجتماعی یا خانوادگی.

5. *آگاهی از فرصت‌های شغلی: بررسی فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی در زمینه‌ی رشته انتخابی.

6. تجربه عملی: امکان گرفتن تجربه عملی یا کارآموزی در زمینه‌ی رشته قبل از ورود به دانشگاه.

7. نگاه به آینده: بررسی رشد و توسعه رشته در آینده و ارزیابی تغییراتی که ممکن است در این حوزه رخ دهد.

8. آشنایی با امکانات دانشگاه: بررسی امکانات، منابع کتابخانه، امکانات آزمایشگاهی و فضاهای آموزشی موجود در دانشگاه‌های مختلف.

9. مطالعه درباره دانشگاه‌ها: بررسی رتبه‌بندی، شهرت و شناخت بیشتر از دانشگاه‌هایی که رشته مورد نظر در آن‌ها ارائه می‌شود.

10. بررسی مسائل مالی و هزینه‌های تحصیلی: اطمینان از توانایی مالی و هزینه‌های مربوط به تحصیل در رشته انتخابی.

این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین تصمیم را در انتخاب رشته دلخواه خود بگیرید و در مسیر تحصیلی خود موفق باشید.

 

من فقط به امید دانشگاه تهران درس می خوانم .

این جمله ای است که در طی این سال ها از زبان داوطلبان زیادی شنیده ام و همانطور که به آنها گفته ام به شما نیز می گویم دانشگاه بعد از 4 سال به اتمام می رسد و در ماه های اول جذابیت خود را از دست می دهد اما رشته سالیان سال در کنار شما است و تمامی آینده ی حرفه ای شما را رقم می زند .

وقتی از آنها می پرسم چه رشته دوست دارید پاسخی ندارند اگر واقعا به رشته ای علاقه ندارید باید بر اساس آزمون شخصیت شناسی این علاقه مندی را بشناسید بدون مقصد و هدف هیچگاه به هیج جا نمی رسید و دائما سرگردان و ناراضی هستید .

انتخاب رشته رایگان کنکور

در انتخاب رشته رایگان گروه آموزشی پرتوی چه اتفاقاتی می افتد ؟

در این جلسه مشاوره شما ابتدا با مشاوران ارشد و روان شناس مجموعه به صورت مفصل صحبت خواهید کرد و از شما یک آزمون شخصیت شناسی شناسی معتبر گرفته می شود .

یک خبر خوب !!!

مزیت تست شخصیت شناسی مجموعه ما نسبت به سایر موسسات در این است که ما از شما تست MBTI  نمی گیریم این تست برای مصاحبه شغلی افراد بالای 30 است و مناسب رنج سنی شما عزیزان نمی باشد .

ما از شما تست تلفیقی هالند – گاردنر را می گیریم . این تست معتبر ترین آزمون شخصیت شناسی در زمینه انتخاب رشته است و کاملا بر اساس ناخود آگاه صورت می گیرد.

مزیت بعدی تست شخصیت شناسی و انتخاب رشته گروه آموزشی پرتوی به نسبت موسسات دیگر دراین است که تست شما را یک روانشناس تحلیل می کند و تحلیل و تفسیر آن به صورت دستی انجام می گیرد که بسیار معتبرتر است .

بعد از اجرای تست مدیریت مجموعه جناب آقای دکتر پرتوی در زمینه انتخاب رشته با شما صحبت می کنند و راه های صحیح و معتبر انتخاب رشته را به شما آموزش می دهند و به شما مشاوره شغلی می دهند .

ما به خود می بالیم که تنها مجموعه آموزشی در کشور هستیم که در زمینه معرفی رشته های دانشگاهی سه جلد کتاب تخصصی به چاپ رسانده ایم .

در جلسه مشاوره انتخاب رشته رایگان شما ، ما به شما مشاوره شغلی می دهیم و شما را در مسیر یک انتخاب رشته صحیح راهنمایی می کنیم .

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

09901981355 – 44271916 – 22142018 – 22141820

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *