جواب انتخاب رشته 1402

کنکور سراسری 1402 با تغییرات گسترده در روزهای 14 و 15 تیرماه سال جاری برگزار شد. کنکوری که تمامی داوطلبان بعد از خروج از حوزه های آزمون، سخن از سختی بی اندازه آن داشتند. به هر حال کنکور با همه سختی هاش به پایان رسید و حال داوطلبان به انتظار نتایج اولیه کنکور هستند. بعد از پشت سر گذاشتن آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه باید چند مرحله حساس دیگر را نیز پشت سر گذاشت. بعد از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه ها از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، نوبت به انتخاب رشته می رسد و سپس داوطلبان باید به انتظار جواب انتخاب رشته 1402 بنشینند. در این مطلب سعی داریم در رابطه با زمان انتشار اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته سراسری و آزاد در رشته های با کنکور و بدون کنکور، صحبت کنیم و شیوه مشاهده نتایج از روی سایت سازمان سنجش را به شما آموزش دهیم. 

نتایج انتخاب رشته 

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور و انتشار کارنامه های آزمون سراسری، داوطلبان باید برای انتخاب رشته اقدام نمایند. انتخاب رشته خود دارای چندین بخش می شود. انتخاب رشته سراسری با آزمون و بدون آزمون و انتخاب رشته دانشگاه آزاد با آزمون و بدون آزمون می باشد. انتخاب رشته سراسری با آزمون دارای یک فرم 150تایی و انتخاب رشته سراسری بدون آزمون یک فرم 100 تایی دارد که در نهایت دو قبولی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید. سپس انتخاب رشته دانشگاه آزاد با آزمون با 100 انتخاب در رشته اصلی شما و انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون آزمون در 20 انتخاب در هر کدام از زیر گروه های آزمایشی. یعنی شما می توانید علاوه بر رشته اصلی خودتان در 4 زیر گروه دیگر نیز انتخاب رشته بدون آزمون انجام دهید که هر کدام 20 حق انتخاب دارد. یعنی در نهایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با آزمون و بدون آزمون 5 انتخاب رشته می شود که برای هر کدام باید کارت اعتباری جداگانه تهیه نمایید. و در نهایت در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته به شما 5 قبولی مختلف می دهد که تنها یکی را می توانید از میان سراسری و آزاد ها انتخاب کنید. حال صحبت اصلی ما بر این است که جواب انتخاب رشته 1402 چه زمانی اعلام می شود و چگونه باید نتایج خود را مشاهده کنید که هر یک را کامل به شما توضیح می دهیم. 

نتایج انتخاب رشته

1)نتایج انتخاب رشته سراسری با آزمون

انتخاب رشته دانشگاه های سراسری با آزمون در نیمه اول مرداد ماه آغاز می شود و حدودا 5 الی 7 روز زمان برای انتخاب رشته وجود دارد. مهلت انتخاب رشته سراسری با آزمون معمولا 2 روز تمدید می شود. بررسی انتخاب رشته داوطلبان حدودا 30 الی 40 روز زمان نیاز دارد و نتایج انتخاب رشته سراسری با آزمون در اواسط شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. 

2)نتایج انتخاب رشته سراسری بدون آزمون

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری معمولا در اواسط مرداد ماه اعلام می شود اما مهلت آن بیشتر از سراسری با کنکور می باشد. نتایج انتخاب رشته بدون آزمون سراسری در اواخر شهریور ماه اعلام می شود.این نتیجه نیز از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. 

3) نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور و بدون کنکور

انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور و بدون کنکور، معمولا در آخرین روزهایی که انتخاب رشته سراسری مهلت دارد؛ آغاز می شود. یعنی انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا از 20 مرداد ماه شروع می شود با تمدید آن، تا هفته اول شهریور ماه فرصت دارد. انتخاب رشته آزاد با کنکور و بدون کنکور در یک مهلت زمانی است و نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور و با کنکور در اواخر شهریور ماه و معمولا چند روز بعد از دانشگاه سراسری اعلام می شود. اعلام نتایج انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد و با کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت همین دانشگاه می باشد. 

در اصل توصیه ما به داوطلبان آزمون سراسری این است که ابتدا صبر کنند تا نتایج تمامی انتخاب های آنها منتشر شود و سپس برای ثبت نام اقدام نمایند. اگر چندین نتیجه قبولی در سراسری و آزاد داشتید و برای ثبت نام در دانشگاه سردرگم بودید؛ می توانید از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید تا به مشاوران ما شما را به سمت بهترین انتخاب سوق دهند. 

 

  انتخاب رشته شبانه

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته 1402

بعد از اعلام رسمی انتشار نتایج انتخاب رشته 1402 برای مشاهده نتایج آزمون سراسری وارد سایت سازمان سنجش و برای مشاهده انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی وارد سایت دانشگاه آزاد شوید و سپس با استفاده از اطلاعات شخصی خود اعم از شماره ملی و یا شماره شناسنامه و اطلاعات شخصی در زمان ثبت انتخاب رشته اعم از کد رهگیری و یا شماره داوطلبی کنکور خود، نتایج خود را مشاهده نمایید و برای ثبت نام به دانشگاه پذیرفته شده در تاریخ مقرر مراجعه نمایید. 

بهترین مشاور انتخاب رشته

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *