رشته های پر درآمد کنکور

رشته های پر درامد کنکور

در زمان انتخاب رشته کنکور، داوطلبان با یک تصمیم احساسی به دنبال رشته های پرطرفدار رشته خود هستند؛ اما پدران بیشتر به دنبال رشته های پر درآمد کنکور هستند. خیلی از افراد تصور می کنند که رشته های پرطرفدار جز رشته های پر درآمد نیز هستند اما در دنیای امروز این کاملا اشتباه است و هم اکنون رشته های پر طرفدار تجربی و ریاضی جز رشته های پر درآمد نبستند. بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم که رشته های پر درآمد کنکور را به شما معرفی کنیم تا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید و چیدمان رشته را انجام دهید. بهترین عملکرد این است که رشته های مشترک بین علاقه مندی خود و پر درآمد ترین ها را در اولویت های بالای انتخاب رشته خود قرار دهید. 

پر درآمد ترین رشته های دانشگاه 

در درجه اول علاقه شرط اول در انتخاب رشته دانشگاه می باشد. یعنی اگر داوطب در یک رشته ای علاقه واقعی داشته باشد؛ یعنی علاقه او نشات گرفته از تعاریف کاذب دیگران نباشد و استعداد کافی در زمینه رشته مورد علاقه خود داشته باشد؛ به قدری می تواند در آن رشته و شغل موفق باشد که حتی کارآفرین شود و به درآمد های بالا دست پیدا کند. اما برخی از رشته ها نیز متاسفانه حتی در صورت علاقه و استعداد نیز بازار کار خوبی ندارند. بنابراین توصیه ما به شما این است که پر درآمد ترین رشته های دانشگاه را به شما در هر رشته معرفی کنیم که در صورت وجود علاقه واقعی در داوطلب و استعداد های 8گانه، رشته مورد نظر را در اولویت اول انتخاب خود قرار دهد. 

در کنار معرفی پردرآمد ترین رشته های تجربی، پر درآمد ترین رشته های ریاضی، پر درآمد ترین رشته های انسانی و .. ما به شما آموزش می دهیم که چگونه در هر رشته و شغل بتوانید به درآمد های عالی برسید و موفقیت کامل در آن رشته را به دست آورید. 

راهنمای رایگان انتخاب رشته

پردرآمد ترین رشته های تجربی

رشته تجربی دارای سه رشته پر طرفدار است. پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی و جالب است که هیچ کدام از این سه رشته جز رشته های پر درآمد نیستند. شاید الان تعجب کنید اما جالب است بدانید که رشته پزشکی بعد از 20 سال تحصیل در صورتی که پزشکی حاذق شوید به درآمد های خوب می رسد. همین الان در کشور چند پزشک حاذق با درآمد های میلیاردی داریم؟ تعداد آنها انگشت شمار است و طبق آمار ما 11هزار پزشک بیکار در کشور داریم که نتوانسته اند از آزمون تخصص عبور کنند و یا تبدیل به پزشک مطرح و پولساز نشده اند. بنابراین چپر درآمد ترین رشته های تجربی، سه رشته پرطرفدار نیستند. 

در زمینه داروسازی نیز مجوز داروخانه به سختی صادر می شود و از همه مهم تر سرمایه میلیاردی بسیار زیادی می خواهد. همچنین رشته دندان پزشکی اگر شما مطب شخصی خود را نداشته باشید؛ باید در یک کلینیک کار کنید که 60% حق الزحمه هر بیمار را باید به کلینیک بپردازید. مطب شخصی نیز حدودا بین 15 الی 20 میلیارد هزینه دارد. 

یکی از پر درآمد ترین رشته های در زیر گروه تجربی که دارای مدرک پزشکی می باشد؛ دامپزشکی است که هزینه تاسیس مطب بالایی ندارد و این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته به شرطی که داوطلب میانه خوبی با حیوانات داشته باشد. 

همچنین در رشته تجربی، رشته هایی مانند ژنتیک در 10 سال آینده ایران می تواند جز پولساز ترین ها باشد. چرا که تغییرات ژنتیکی به سرعت در حال انجام شدن می باشد. همچنین رشته هایی مانند اتاق عمل نیز آینده بسیار درخشانی دارد. این رشته ها در مدت زمان کوتاه می تواند به درآمد های خوب برسد. 

رشته های پرطرفدار تجربی

پر درآمد ترین رشته های ریاضی

رشته های فنی و مهندسی تا چندین سال قبل جز پولساز ترین رشته های دانشگاهی بودند اما اکنون پر درآمد ترین رشته های ریاضی، رشته های علوم پایه هستند که مسلما داوطلبان کنکور ریاضی نیز شناخت کافی از این رشته ها ندارند و حتی گاهی در زمان انتخاب رشته که صحبت از رشته های پر درآمد ریاضی سخن به میان می آید؛ نظر مثبتی راجع به این رشته های دانشگاهی ندارند و فقط رشته های مهندسی را مد نظر دارند. اما هم اکنون و در آینده 10 ساله ایران و جهان، رشته هایی مانند آمار که در همه شرکت ها و موسسات کاربرد دارد؛ جز پر درآمد ترین رشته های ریاضی می شود. 

رشته دیگری به نام مهندسی فیزیک که ترکیبی از علم فیزیک و مهندسی می باشد بسیار پر درآمد خواهد بود. این رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارای گرایش اپتیک و لیزر است که هم اکنون بسیار پر طرفدار و پر درآمد می باشد. در رشته های مهندسی نیز، رشته هایی مانند مهندسی انرژی برای کنترل و بهینه سازی انرژی در همه نهادها و سازمان ها رشته ای بسیار پردرآمد خواهد بود. و خیلی از رشته های فنی و مهندسی مانند معماری و عمران جز رشته های اشباع این زیر گروه آزمایشی می باشد. 

پر درآمد ترین رشته های انسانی

اکثریت رشته های انسانی، جز رشته های مشترک هر سه رشته به حساب می آیند. به جز رشته حقوق که تنها از طریق زیر گروه انسانی در دانشگاه های با آزمون می توان وارد شد. رشته حقوق می تواند درآمد های بالایی به همراه داشته باشد اما کار آسانی نیست. چرا که قبولی در آزمون کانون وکلا بسیار سخت است و این رشته باید با روحیه داوطلب سازگار باشد. رشته حقوق در مقطع لیسانس یعنی بیکاری مطلق و  در هیچ زمینه کاری نمی توان وارد شد و حتما نیاز به مدرک کانون وکلا دارد. بنابراین پر درآمد ترین رشته های انسانی، شامل رشته روانشناسی است که حتی با مقطع کارشناسی ارشد هم می توان مجوز گرفت و اگر فردی اطلاعات خود را در این رشته افزایش دهد؛ بسیار پردرآمد خواهد بود چرا که نیاز اکثریت افراد جامعه می باشد. 

همچنین رشته های مدیریت اعم از مدیریت مالی و مدیریت بازرگانی، در چند سال اخیر جز پولساز ترین ها هستند و رشته اقتصاد نیز می تواند آینده درخشانی داشته باشد. 

اما یادتان باشد که هر در رشته ای اگر علاقه واقعی و استعداد کافی باشد می توان به موفقیت و پول رسید. اما اگر در رشته ای پولساز نیز بدون علاقه و استعداد وارد شوبد؛ قطعا شکست خواهید خورد. 

بهترین مشاور انتخاب رشته

4/5 - (7 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *