برنامه ریزی هفته آخر کنکور

برنامه ریزی هفته آخر کنکور

خیلی از داوطلبان کنکور سراسری نسبت به هفته باقی مانده به کنکور بی توجه هستند و تاثیر آن را نمی دانند. در صورتی که در همین هفته پایانی می توانید نتیجه بهتری در کنکور کسب کنید اگر برنامه ریزی درستی داشته باشید. برنامه ریزی هفته آخر کنکور بسیار کلیدی است و می تواند نتیجه شما را تغییر دهد. اما در این مدت زمان یک هفته ای چه کاری باید انجام داد و در هر روز چند ساعت باید مطالعه کرد؟؛ موارد مهمی است که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

اشتباهات در هفته پایانی

متاسفانه خیلی از دانش آموزان تصور می کنند که گر در این روزهای باقی مانده فقط مطالعه کنند و دروس عقب افتاده را جبران کنند، بهترین عملکرد را دارند. مسلما مباحثی که در هفته آخر برای اولین بار مطالعه می شود نمی توانند به تسلط کافی برای پاسخ گویی در روز کنکور برسند. از این رو توصیه می کنم که حتما در روزهای آخر به هیچ عنوان مبحث جدیدی را مطالعه نکنید.

اشتباه بعدی در این زمان باقی مانده تا کنکور این است که مطالعه را کتار بگذارید و استراحت کنید. این کار نیز می تواند موجب خاکستری شدن مطالب در ذهن شما شود و با پدیده فراموشی در جلسه آزمون مواجه شوید. ساعت مطالعه روزهای پایانی بین 8 الی 9 ساعت می باشد.

اشتباه بعدی دانش آموان در این است که در این زمان ساعت مطالعه خیلی زیادی دارند و بعضا برخی از شبها نمی خوابند. بی خوابی و کم خوابی تمرکز را از بین می برد و موجب پرش فکر می شود. از این رو حتما دانش آموزان باید در طول شبانه روز بین 8 الی 9 ساعت بخوابند و مهم تر از همه اینکه ساعت مطالعه معقولی داشته باشند.

  اشتباهات در برنامه ریزی درسی و کنکور

در روزهای پایانی چگونه برنامه ریزی کنیم؟

حال که متوجه شدیم که چه کارهایی می تواند در روزهای پایانی خطرناک باشد، نوبت به این می رسد که نحوه برنامه ریزی هفته آخر کنکور چگونه است؟ در این زمان هر چند اندک اما مهم در ابتدا باید چند اقدام خیلی خیلی مهم انجام دهید که شامل:

1-مرور سریع مطالب با روش خلا ذهنی

یادتان باشد در روزهای آخر به هیچ عنوان مبحث جدیدی را مطالعه نکنید و زمان خود را به این موضوع اختصاص دهید که مطلب قبلی را تثبیت نمایید. برای همین مرور بخش های مهم، کلمات کلیدی، فرمول های مهم ضرورت زیادی دارد. برای آنکه بتوانید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید، توصیه می کنم که در هر درس موارد زیر را مرور کنید تا بتوانید تسلط بیشتری براین بخش های تست خیز پیدا کنید

ادبیات فارسی: لغات/ تاریخ ادبیات

زبان عربی: تکنیک های ترجمه /تکنیک های قواعد

دین و زندگی : ردپاها مهم کتاب درسی و آیات کد گذاری شده

زبان انگلیسی: لغات فیش نویس شده / خلاصه گرامر

ریاضیات در هر سه رشته + هندسه و گسسته : مرور فرمول ها

شیمی: واکنش ها / شکل ها / جدول تناوبی/ فرمول ها

فیزیک: فرمول ها

زیست: شکل ها / قید ها و ردپاهای مهم

دروس تخصصی رشته انسانی : خلاصه نویسی ها و ردپاهای مهم ایجاد شده همراه با کلمات کلیدی

 

  برنامه ریزی امتحانات ترم اول + روش جمع بندی درس ها

مطالعه برای کنکور

2-توجه به تست های مهم و علامتدار

در کنار مرور موارد مهم هر درس که به آنها اشاره کردیم، تست های علامتدار یعنی تست هایی که در طول سال تحصیلی نکات مهمی داشته اند، اشتباه پاسخ داده اید و.. را مجددا باید بررسی کنید و پاسخ دهید.

3-بررسی نکات مهم کنکور های سال های گذشته

در هفته پایانی نیازی نیست تا کنکور جدید بدهید. بلکه کافی است که کنکور های سال قبل را که از خودتان آزمون گرفته اید مجددا بررسی کنید. و بخش های نکته دار آنها را مجددا مرور کنید.

4-بررسی سوالات آزمون های آزمایشی جامع

اگر در آزمون سنجش و یا گزینه 2 و یا قلم چی شرکت کرده اید، حتما سوالات آنها را دوباره بررسی کنید و مشکلات خود را برطرف نمایید.

منابع جمع بندی در هفته آخر

سوال خیلی از داوطلبان در این است که در هفته آخر از روی چی بخونیم ؟ یک کار خطرناک دیگر در این است که برای روزهای پایانی کتاب جدید تهیه کنید. خیلی از بچه ها کتاب های لقمه مهر وماه را مطاله می کنند اما این کاملا اشتباه است. خرید کتاب جدید و یا مطالعه کتاب حدید از اشتباه ترین کارهای ممکن در برنامه ریزی هفته آخر کنکور است.

بهترین منابع جمع بندی برای هفته آخر این است که خلاصه نویسی ها و ردپاهای خود را مرور کنید و به تست های مهم قبلی رجوع کنید.

  بهترین منابع جمع بندی کنکور سراسری

ساعت مطالعه در روز های پایانی

بهترین زمان مطالعه در طول یک روز بین 8 الی 9 ساعت می باشد که بهترین زمان بندی شروع از 8 صبح است که با ساعت شروع کنکور هماهنگی پیدا کنید و بهترین زمان خواب شب بین بازه 22الی 23 می باشد. اما ساعت های پیشنهادی ما برای روزهای آخر طبق زیر می باشد:

پارت اول 8 9:30 

پارت دوم 9:45 11:15 

پارت سوم 11:30 13

پارت چهارم 1315 نهار و  استراحت

پارت پنجم 15 16:30

پارت ششم16:30 17:30 ورزش

پارت هفتم 17:30 19

پارت هشتم 19:30 21

 

 

  برنامه ریزی دهم در گروه آموزشی پرتوی

نکته مهم!!!

آرامش در هفته پایانی اهمیت بسیار زیادی دارد. مسلما کنترل هیجانات و داشتن آرامش از هر موضوعی در این روزها مهم تر است برای همیت از کارهایی که می تواند آرامش شما را بهم بزند و به شما استرس منتقل کند دوری کنید. این کارها شامل 1- تخمین رتبه و بررسی قبولی سال های گذسته 2- صحبت با عاضای فامیل و دوستان 3- فکر کردن به کنکور سال بعد میباشد.

بهترین کار این است که چشمان خود را ببندید و روز کنکور خود را با آرامش و به خوبی تصور کنید. سعی کنید روز کنکور را در تصور خود به بهترین شکل ممکن تصویر سازی نمایید. تا بتوانید احساسات مثبت در خودتان ایجاد کنید.

مشاوره رایگان در واتس اپ

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *