محاسبات شیمی دوازدهم

شیمی دوازدهم دارای 4 فصل می باشد که هر فصل آن مسائل سخت و دشواری دارد. مسائل اسید و باز فصل اول و یا مسائل الکتروشیمی فصل دوم همگی نیاز به دقت و سرعت عمل بالا دارند. مسلما تکنیک های اولیه محاسبات سریع ریاضی به حل مسائل شیمی دوازدهم کمک نمی کند چرا که شیمی دوازدهم دارای استوکیومتری و کسرهای تو در تو و متوالی نیست اما با آموزش هوش محاسباتی می توانید این مسائل سخت را نیز سریعا حل کنید. برای همین می خواهیم راجع به نحوه محاسبات شیمی دوازدهم به صورت مفصل با هم صحبت کنیم. داوطلبی که مهارت حل سریع مسائل کنکور بدون بی دقتی را دارد می تواند صدها قدم به موفقیت نزدیک تر باشد. رقابت در کنکور بر سر مهارت ها است. دانش اولیه و پایه معمولا در اکثریت داوطلبان به یک میزان می باشد اما داوطلب می تواند هدف خود را در دستانش بگیرد که مهارت های بیشتری بداند و یکی از این مهارت ها محاسبات سریع ریاضی در حل مسائل کنکور مخصوصا درس شیمی می باشد.

کاربرد محاسبات در حل مسائل شیمی دوازدهم

سخت ترین مسائل شیمی در رشته تجربی و ریاضی مربوط به مسائل فصل اول دوازدهم یعنی مسائل PHمی باشد که دارای 7 مدل مسئله می باشد که هر کدام روش خاص خودش را دارد. این سبک از مسائل شیمی کاملا با مسائل استوکیومتری دهم و یازدهم متفاوت می باشد. اما با استفاده از تکنیک های محاسبات سریع ریاضی می توان و هوش محاسباتی می توان ای مسائل را نیز به سرعت حل کرد.

 

همچنین مسائل شیمی در سال دوازدهم بسیار سنگین و سخت می باشد. مسلما مدت زمان یک دقیقه برای حل یک مسئله اصلا کافی نیست. چرا که علاوه بر حل سوال، داوطلب باید زمانی را به درک و فهم سوال نیز اختصاص دهد. برای همین حل هر مسئله کمتر از 40 ثانیه زمان دارد اما در صورتی که با محاسبات شیمی دوازدهم و استفاده از تکنیک های هوش محاسباتی دکتر پرتوی شما می توانید در 15 ثانیه هر مسئله را کامل و دقیق حل کنید.

از این رو محاسبات ذهنی در حل مسائل شیمی چه دهم و یازدهم باشد و چه دوازدهم بسیار بسیار کاربردی است و می تواند علاوه بر افزایش سرعت عمل موجب افزایش دقت و تمرکزنیز بشود.

 

  محاسبات سریع تفریق

 حل مسائل شیمی دوازدهم با تکنیک های محاسبات سریع

جدول زیر برخی از فرمول های حل مسائل PHشیمی را نشان می دهدد که دانش آموز با محاسبات آن باید دست و پنجه نرم کند. شاید عملیات های ریاضی و سخت و طولانی نداشته باشد اما جمع و تفریق سریع نیز اگر با دقت نباشد مشکلات بی دقتی موجب رسیدن به جواب نادرست می شود. همیشه هم محاسبات های مسائل کنکور سخت نیست و گاهی داوطلب از روی بیش از اندازه ساده بودن یک مسئله را اشتباه پاسخ می دهد چرا که هول می کند و نمی تواند بدون بی دقتی پیش برود مزیت دیگر محاسبات سریع شیمی در این است که با تکنیک های آن هر مسئله ای را با 100% دقت پاسخ خواهید داد.

نمونه فرمول های حل مسائل شیمی دوازدهم 
نمونه فرمول 1 

حل مسائل شیمی1

نمونه فرمول 2  مسائل شیمی سری 2
نمونه فرمول 3  حل سریع مسائل سری سوم

محاسبات ذهنی روشی است که کمک می کند مسائل را 1) سریع تر حل کنید 2) مسائل را با دقت  و تمرکز کافی حل کنید 3) در دام های طراح سوال نیفتید. البته برای کسب این مهارت ها نیاز به دوره و آموزشی دارید که حفظی نباشد و طراحان سوال با دام های خود نتوانند آن را دور بزنند. هوش محاسبات دقیقا آموزش روش هایی است که برای هر مسئله ای قابل پاسخ گویی می باشد.

حال به مثال زیر که یکی از مسائل شیمی دوازدهم می باشد، توجه نمایید :

همانطور که مشاهده می کنید کسر داده شده اگر بخواهد با روش های عادی حل شود مسلما بیش از 2 دقیقه زمان نیاز دارد اما تکنیک جمع و تفریق و ضرب و تقسیم و حل مسائل کنکور دوره آموزشی محاسبات سریع دکتر پرتوی با شما کاری می کند که این مسئله را در 15 ثانیه کاملا صحیح حل می کنید و درصد این سوال را از آن خود می کنید

چرا میانگین درس شیمی در کنکور کمتر از 20 درصد می باشد؟

شاید جالب باشد که بدانید درس شیمی در کنکور سراسری اصلا میانگین بالایی ندارد و اکثریت دانش آموزان کنکوری این درس را کمتر از 20 درصد پاسخ می دهند در صورتی که اصلا درس سختی نیست و پیچیدگی خاصی ندارد و مثل حسابان یا زیست مفهومی نیست. تنها دلیل کمبود زمان موجب می شود که دانش آموزان امتیاز این درس را از دست بدهند در صورتی که اگر درصد شما در شیمی بالای 75 باشد می توانید به یک رتبه عالی دست پیداکنید و برای اینکار به جای سرمایه گذاری روی متن کتاب شیمی که درصد خطای بالایی در شمارش گزینه ها دارد، روی مسائل آن تمرکز کنید و با تکنیک های آموزش محاسبات سریع ریاضی در درس شیمی مخصوصا در مسائل دوازدهم درصد خود را به صورت کاملا استثنایی افزایش دهید.

  محاسبات شیمی در کنکور و تست زنی

از چه زمانی آموزش محاسبات شیمی را یاد بگیریم ؟

بهترین زمان برای یادگیری تکنیک های محاسبات سریع ذهنی که علاوه بر درس شیمی در سایر دروس تمرینی مثل ریاضی و فیزیک هم کاربرد دارد، از سال دهم می باشد اما اگر حتی دو هفته به کنکور شما زمان باقی مانده است نیز هنوز فرصت برای یادگیری و حل سریع مسائل دارید. بنابراین هیچ وقت برای یادگیری محاسبات ریاضی دیر نیست.

 

دوره آموزشی محاسبات سریع ریاضی

دوره آموزشی دکتر پرتوی به همراه اولین کتاب هوشمند محاسبات سریع ریاضی در ایران دارای آموزش کاملا اصولی از سطح مقدماتی تا پیشرفته می باشد که برای حل تمامی تست ها و مقاطع کاربرد دارد و کمک می کند که مسائل را در زمانی کوتاه حل کنید. مزیت دوره آموزشی دکتر پرتوی در این است که نقاط ضعف تمامی دوره های آموزشی را شناسایی کرده و با علم نوین و به روز شده آنها را برطرف ساخته است و همچنین شیوه طراحی این دوره به نحوی است که طراحان سوال هر گونه دامی در سوال طراحی کنند با استفاده از هوش محاسباتی قابل شناسایی است و با تکنیک هایی که آموزش دیده اید می توانید مسائل را حل کنید در صورتی که سایر تکنیک های محاسبات سریع حفظی هستند و برای همه مسائل قابل استفاده نمی باشند و از همه مهم تر نیز طراحان سوال از این روش ها مطلع هستند  و تست ها را به نحوی طراحی می کنند که با شیوه های قدیمی قابل حل نباشد اما دوره دکتر پرتوی چنین نیست .

ویژگی های دوره آموزش محاسبات سریع ریاضی دکتر پرتوی 
1) آموزش کامل تمامی مباحث محاسبات سریع ریاضی  2) بیانی روان و ساده 
3) حل سریع مسائل در 15 ثانیه  4) اولین دوره محاسبات سریع به همراه کتاب هوشمند 
5) هزینه کاملا مناسب  6) آموزش هوش محاسباتی 

 

امتیاز دهی از راست به چپ است.❤️
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *