زمان ثبت نام کنکور دی

زمان ثبت نام کنکور دی

از بهمن ماه سال 1400 کم کم زمزمه های حذف دروس عمومی به وجود آمد که ذهن دانش آموزان و دبیران را تا مدت ها به خود مشغول کرده بود که آیا درس های عمومی در پایه دهم و یازدهم را به صورت تستی و کنکوری کار کنند و یا خیر. بعد از برگزاری کنکور سراسری 1401 در تیرماه خبر قطعی شدن حذف دروس عمومی در کنکور رسما اعلام شد و علاوه بر آن تغییرات بنیادی در زمینه برگزاری کنکور به وجود آمد. که این تغییرات شامل: 1-حذف دروس عمومی از آزمون سراسری 2- حذف زیر زیر گروه ها در کارنامه کنکور 3- قطعی شدن تاثیر معدل امتحانات نهایی دوازدهم به صورت 40% و 4- برگزاری کنکور در دو مرحله در سال یعنی دی ماه و تیرماه می باشد. این اخبار و برگزاری کنکور در دی ماه یک روزنه امید برای دانش آموزانی که می خواستند پشت کنکور بمانند به حساب می آمد. از این رو برای اولین بار کنکور سراسری 1401-1402 در دو مرحله برگزار می شود که اولین مرحله آن دی ماه می باشد که در این مقاله می خواهیم در رابطه با زمان ثبت نام کنکور دی و همچنین شیوه ثبت نام کنکور صحبت کنیم.

ثبت نام کنکور سراسری

حال که قرار است کنکور در دو مرحله انجام شود بنابراین داوطلبان نیز باید در دو مرحله ثبت نام کنند. چرا که داوطلب آزمون سراسری می تواند در هر دو آزمون شرکت کند و یا یکی را انتخاب نماید. برای همین برای هر مرحله این رقابت نیاز به ثبت نام جداگانه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org می باشد.

  برنامه ریزی درسی عید برای یازدهم

زمان ثبت نام کنکور دی

سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام کنکور برای داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور دی ماه می باشند را، از 8 الی 14 آبان در نظر گرفته است. همچنین متقاضیان شرکت در کنکور تیر ماه در فروردین برای ثبت نام کنکور باید اقدام کنند. این در حالی است که تا سال های قبل هر ساله ثبت نام آزمون سراسری در بهمن ماه صورت می گرفت.

شرکت در کنکور دی ماه الزامی است؟

برگزاری کنکور سراسری در دی ماه موضوعی ناشناخته است که اطلاعات کمی در مورد ان وجود دارد و حتی سازمان سنجش نیز نحوه برگزاری این آزمون را به صورت کلی بیان کرده است و هنوز از جزییات آن توضیحات دقیقی در دست نیست. اما داوطلبان می توانند در هر دو مرحله شرکت کنند و حتی می توانند یکی از این کنکور ها را انتخاب کنند. اما موضوع اصلی در این است که نتایج کنکور دی ماه همزمان با کنکور تیر در مرداد هر سال اعلام می شود. بنابراین دانش آموزان پایه دوازدهم الزام شرکت در هر دو کنکور را دارا می باشند. چرا که باید بعد از شرکت در امتحانات نهایی تاثیر معدل نیز در رتبه آزمون اعمال شود.

زمان برگزاری کنکور دی

همانطور که گفته شد زمان ثبت نام مرحله اول کنکور در روز های 8 تا 14 آبان می باشد. و زمان برگزاری این آزمون در روز های 20 و 30 دی ماه می باشد. که در هر 5 گروه ریاضی/ تجربی/ انسانی/ هنر و زبان برگزار می شود.

زمان بندی ثبت نام کنکور در تیرماه

بعد از شرکت در مرحله اول کنکور داوطلبان آزمون سراسری می توانند در آزمون تیر ماه نیز شرکت کنند که مجددا باید برای این کنکور نیز ثبت نام جداگانه انجام دهدند که زمان ثبت نام کنکور تیرماه در 15 فروردین تا 25 فروردین صورت می گیرد. که روزهای برگزاری کنکور تیر ماه نیز در روزهای 8 و 9 تیر ماه می باشد.

 

  برنامه ریزی به سبک رتبه های برتر

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور

در حال حاضر فرم تغییر یافته ثبت نام آزمون سراسری در دست نیست که به محض انتشار از سوی سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار می دهیم. بنابراین باید به اطلاعات سال های قبل رجوع کنیم. اطلاعات فردی دانش آموز و اطلاعات تحصیلی او از موارد ضرروی و مورد نیاز در ثبت نام کنکور می باشد که ضرروی ترین اطلاعات به شرح زیر می باشد:

1- کد سوابق تحصیلی دیپلم که مشخصا با توجه به تاثیر امتحانات نهایی این بخش مانند سال های قبل از بخش های ضروری به حساب بیاید که معمولا مدارس این کد را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

2- معدل سال یازدهم دانش آموز

3- سهمیه داوطلب

4- اطلاعات فردی و شناسنامه ای

5- یک قطعه عکس 3×4 اسکن شده

و… از موارد مهم و ضروری است که باید در زمان ثبت نام کنکور دی و تیر همراه خود داشته باشید.

  ثبت نام کنکور سراسری 1400

نحوه ثبت نام در آزمون سراسری

برای ثبت نام کنکور باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایید که می توانید از طریق کامپیوتر در منزل انجام دهید و یا به مدرسه خود مراجعه کنید و یا به کافی نت ها مراجعه نمایید اما بسیار مراقب باشید که شماره رهگیری و شماره پرونده در زمان ثبت نام را در نزد خود نگه دارید که در زمان انتشار کارت ورود به جلسه بسیار نیاز می باشد. همچنین حتما قبل از تکمیل نهایی ثبت نام خود از صحت اطلاعات وارد شده مطمئن شوید.

 

5/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *